• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Näthandla?????

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Skulle beställa tillbehör från en firma som säljer via nätet. Klickade på varorna jag ville beställa o vidare klickade på kassan. Då startade bekymren, skulle fylla i alla uppgifter + användarnamn o lösenord samt några suddiga siffror för att komma till kassan. Där skulle jag logga in IGEN på mina nyss ifyllda uppgifter. FEL inloggning kom det upp trots att jag är 100 på att jag fyllde i rätt. Skulle kontakta firman via telefon o beställa men något sådant fanns inte att uppbringa på deras hemsida så jag la ner detta. Dom missade en affär på drygt 4000:- på detta bara för att dom har en strulig hantering. Är väl en surgubbe som inte greppat detta med näthandel...Häggen i Umeå

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Näthandla?????

Nej då, tvärtom. Det finns mängder med usla webshoppar som det är ett rent h***te att beställa av. Så du gör helt rätt att låta bli.

Inom programutveckling säger man ibland: "Det är svårt att göra något enkelt". Och det är sant, i alla fall om det skall vara både lättanvänt och säkert.

Jag är väl lite udda kanske, men hamnar jag på en site med dålig användarupplevelse, men där det finns saker som jag ändå tycker bra om, så brukar jag maila dem och berätta vad jag tycker.
Oftast tas synpunkterna emot på ett mycket positivt sätt.

Siter utan några positiva sidor, lämnar jag bara. De "slipper" mina synpunkter...

//Stefan

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Det brukar inte vara några problem direkt tycker jag.
Beställer man från utlandet kan Zip-codes och sånt trassla till det lite.
Vad var det för firma om man får fråga?

Thomas o Karin

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2026

Dom använder Pay Pal som betalningssystem och då måste man registrera sig med kortet på Pay pal. Jag blir förvånad om du hade fått grejorna direkt för det jag handlat där har alltid varit restat och man har fått ligga på för att få reda på något om beställningen

/Thomas

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Skall man köpa på nätet kan man lika gärna köpa direkt från Tyskland.
Snabbare leverans och bättre priser.

Jag har handlat från flera butiker men nu senast från
www.campingplus.de

Visserligen fick jag göra en banköverföring men det kostar ju inget och tar bara 10 minuter på Internetbanken.
Funkade kanon.

Köpte ett Omnistor residence förtält(väger tungt), en Cramer gasolgrill och diverse annat smått och frakten slutade på löjliga 200 kr.

En av få butiker som inte har listpris på allt.

Bara grillen var 35% billigare än på Camping Store...

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Ja, PayPal är ju bra om man säljer och köper privat på tex E-bay, men annars är det mycket smidigare med Visa o dyl. Är man orolig för kapning el dyl kan man ju alltid ha ett separat kortkonto där man bara sätter in pengar när man ska handla på nätet.

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022

Beställde nyligen lite prylar från Fritz Berger där betalning med kort fungerade utmärkt. För att kolla om jag betalat alldeles för mycket jämförde jag med siten www.campingplus.de som föreslagits och kan konstatera att F-B var billigare på alla 5 produkterna jag köpt. Frakten till Sverige verkar vara ungefär densamma.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Beställde nyligen lite prylar från Fritz Berger där betalning med kort fungerade utmärkt. För att kolla om jag betalat alldeles för mycket jämförde jag med siten www.campingplus.de som föreslagits och kan konstatera att F-B var billigare på alla 5 produkterna jag köpt. Frakten till Sverige verkar vara ungefär densamma.

Ja där ser man. Jag blev lite nyfiken och jämförde med det jag köpte och där var det precis tvärt om. Campingplus var billigare på i princip allt.
Förtältet kostade t.e.x. 591€ jämfört med 709€. Även grillen och gasolslangarna var billigare.

Fast det varierar säkert beroende på vilken typ av varor man skall ha:). Som alltid gäller det ju att vara vaken och kolla runt innan man slår till.

Toppen