• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Näthandla, Inte alltid billigt

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Vi hade spanat in ett köksbord på nätet från en firma ILVA Svågetorp Skåne.
Pris för bordet 1.999 kr Frakt Svågetorp-Umeå 2.999 kr. Ringde och påtalade
att det var nåt fel på fraktpriset men det var helt rätt enligt firman. Ingen affär
av denna firma så klart. Häggen i ett soligt Umeå

F

F.d. 25867

Guest
Sv: Näthandla, Inte alltid billigt

Kanske anlitar de TAXI :D:D
Nej det tror jag inte. Min son köpte ett Ballingslövkök för 10 år sedan. Dom snålade på emballeringen så in i h-e så när dom hade skickat ett specialskåp 5 gånger, lika trasigt varje gång, så erbjöd jag mig att åka och hämta skåpet för 5000 kr.
Dom skickade med en taxi från Hässleholm upp till Skaraborg, den kostade lite drygt 6000 kr.

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024

Skulle nu beställa (komplettera) köksluckor och skåp från IKEA. Frakt över 1000 kr och det går INTE att hämta själv:mad::mad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Tidigare har jag läst klagomål att frakterna varit för billiga och att lastbilschaufförerna därför har svårt att få ekonomin att gå ihop. Kanske detta har hörsammats av fraktarna, priserna har höjts och chaufförerna får bättre löner?

F

F.d. 53358

Guest

Jag köpte en parabolantenn Snipe Pro Max. Fanns i Göteborg, De ville ha 500:- för frakt. Jag tog bilen o Ritva och körde de 6 milen till Göteborg. Hade jag vetat hur det var att köra genom korsvägen, hade jag valt fraktpriset, även om det varit det dubbla.
Fullständigt livsfarligt att köra i Göteborg, fotgängare och cyklister far runt som yra höns från alla håll. Övergångsställe och ljussignaler bryr sig ingen om. Spårvagnen kom, folkmassan delade sig före och slöt sig efteråt. Jag klarade mig igenom och körde inte ijäl en enda.
Ska dröja innan jag kör där igen, om ens någon gång mer.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Det förekommer att billiga nätpriser & höga fraktavgifter har ett samband. Gissningsvis lägger säljaren en del av varans verkliga pris som fraktavgift. Jag skulle köpa en vara men tyckte att frakten verkade i dyraste laget. Jag föreslog att jag kunde få en billigare frakt genom att själv ordna denna. Säljaren sa att när han säljer så vill han stå för frakten & då avstod jag köp.

Bennie

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Vi köpte vår SOG på Düsseldorfsmässan kontant via disk och trodde att allt var frid & fröjd. Det visade sig sedan att samma SOG kostade lika mycket här hemma inkl. frakt, medan vi åkte på dyr fraktkostnad från Tyskland helt i onödan. Nu var det inte näthandel iofs, men dyrt blev det...

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Jag köpte en parabolantenn Snipe Pro Max. Fanns i Göteborg, De ville ha 500:- för frakt. Jag tog bilen o Ritva och körde de 6 milen till Göteborg. Hade jag vetat hur det var att köra genom korsvägen, hade jag valt fraktpriset, även om det varit det dubbla.
Fullständigt livsfarligt att köra i Göteborg, fotgängare och cyklister far runt som yra höns från alla håll. Övergångsställe och ljussignaler bryr sig ingen om. Spårvagnen kom, folkmassan delade sig före och slöt sig efteråt. Jag klarade mig igenom och körde inte ijäl en enda.
Ska dröja innan jag kör där igen, om ens någon gång mer.

I Göteborg skall du cykla eller gå, bilar skall bort. Men vad alla dom som inte kan cykla eller gå så bra vad dom skall göra är det ingen som bryr sig. Tyvärr.....

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Buss, spårvagn, permobil, trehjuling, charabang, färdtjänst..... Taxi för de rika.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vad jag har förstår så ger färdtjänsten möjligheter för handikappade personer att företa ett visst antal taxiresor per viss tidsenhet till ett mycket subventionerat pris. Så var det i alla fall på min tid när jag körde taxi några år för femtio år sedan eller så.

Servicen har naturligtvis utvecklats på senare år och är idag säkerligen en väl fungerande samhällsservice de gamla och/eller handikappade till fromma och glädje.

Jappe

F

F.d. 25267

Guest

Det gäller att skilja agnarna från vetet. Har köpt mycket på nätet både billigt OCH fraktfritt. Tex. Två solceller, en batterimonitor, en mppt-laddare, tre agm-batterier från Voltpower i Tornio samt ett 30-tal däck från Däckonline. Allt från netonet mm.mm

Per

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Vad jag har förstår så ger färdtjänsten möjligheter för handikappade personer att företa ett visst antal taxiresor per viss tidsenhet till ett mycket subventionerat pris. Så var det i alla fall på min tid när jag körde taxi några år för femtio år sedan eller så.

Servicen har naturligtvis utvecklats på senare år och är idag säkerligen en väl fungerande samhällsservice de gamla och/eller handikappade till fromma och glädje.

Jappe

Väl fungerande? Sånt kan man bara drömma om. Du kan vara glad att du inte behöver det här i vår stad

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021

Samtidigt klagar man på att de utländska åkarna dumpar priserna och konkurrerar ut den svenska åkerinäringen. Det går inte att både ha kakan och äta den. ;)

Toppen