• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nästan 9 månaders väntan är över...

M

Matts Torebring

Guest
Vår glädje, och förlåt min stolthet, över vår nya Kabe 880. När jag var bonddräng hemma hos pappa för 50 år sedan hade han aldrig en riktig boggikärra till vår traktor Volvo T 22 med fotogen & startbensin utan bara en tvåaxlad gummihjulsvagn. Men å andra sidan fick man lära sig att backa in överallt hur trångt det än var. Det kanske behövs nu, för den var inte liten där den stod hemma på gården. Vi hämtade den direkt på Kabe i em och nu har vi lastat in allt och kört til Mantorp där vi nattparkerat.

Bilagor

• DSCN2104.JPG
    DSCN2104.JPG
    2,1 MB · Visningar: 21
Senast redigerad av en moderator:

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Nästan 9 månaders väntan är över...

:):):)Grattis till den nya bilen!:):):)

Kanonfin är den och ni ser lyckliga ut!

Lycka till!

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge brukar man säga.
Men, nog är det en väl lång väntan, ni slog faktiskt oss med två månader.
Förstår den härliga känslan av ha allting nytt och fräscht. Vi har också upplevt den för ett tag sedan.
Lycka till med den nya skönheten.
V-backen :wink:

F

F.d. 1009

Guest

Jag har väntat sedan i september på min första husbil. Den hämtade jag hos Caravanhallen i Haninge igår. Det blev en Kabe 740LB och den ser också ganska stor ut på min uppfart.

BertilA

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Det är inte så många saker som slår känslan av att hämta sin nya (nya begagnade) husbil. Fixa till den som man själv vill ha den. Packa i grejerna och dra ut på premiärturen.

Oavsett om det är en husbil för flera miljoner eller en begagnad för en betydligt mindre peng så tror jag känslan är densamma. Sedan är det kanske så att känslan med den första husbilen är lite mer speciell.

Underbart. Grattis till nya husbilen.

F

F.d. 29925

Guest

Nio månader, låter nästan som en helt nomal väntetid på tillökning. :twitcy:

F

F.d. 52945

Guest

Grattis, kul för er, det blir säkert många fina husbilsmil för er i den, den ser kanonfin ut!

//Pilot :)

F

F.d. 8036

Guest

Grattis Matts, klart man ska vara glad och stolt.

Vi skrev kontrakt på vår 880 i september och den är också just färdig.
Vår bil har nummer 10035 av jag tror totalt 49 st 880 av 2010 års modell.

Det blir en fin sommar, följt av en lika fin höst, följt av . . . . .

Lycka till, kanske vi ses någonstans längs vägen
Skipper

M

Matts Torebring

Guest

Hej & Tack alla vänner runt våra vägar för Grattis och lyckönskningar. Vi är verkligen stolta och glada över vår nya vagn. En granne, när vi sov över i Mantorp (som körde ett helt annat märke), sa just, "Det är den mest optimala vagn man kan köpa, jag hoppas kunna köpa en sådan i höst". Själv är jag överraskad över att allt känns så genomtänkt, finesser överallt samt att allt finns standard från början. Sängen kändes dock smal och hård jämfört med tidigare dubbelsäng i vår förra Travelmaster. Mvh Matts & Birgitta

Toppen