• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

När/Var spelar du Golf nästa gång?

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Hej, Hej!

V-backen, med all rätt, Du regerar denna ämneskategori. Men...
Nu tänkte jag se om vi kan få till ytterligare en tråd som bär oss fram ett tag här i Golf Loungen!

I helgen blir det nya banor för vår del.
Fredag är det bokat 15.25 på Kinds GK i Svenljunga, har hört att det är en fin bana.
Där efter blir det några "kalla" + grillade revben.

Lördag 13.00 blir det den Södra banan på Borås GK, vi har gått Norra banan några gånger, å den är helt ok.
Självklart myser vi till det lite extra på Lördag kväll, firar både Bröllopsdag och Mia's födelsedag.
Ugnsbakad lax med kokta "potäter" + romsås + lite "bubblande vit"
(Tur hon fyller samtidigt, hur skulle "en annan" annars komma ihåg Bröllopsdagen?) ;)

Men, vad har Du/Ni för plan, när är nästa runda inplanerad?
Vart blir det och vad tycks om banan?

Mvh. Magnus
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: När/Var spelar du Golf nästa gång?

Då passar jag på att gratulerar er båda, kommer inte att störa er på någon golfbana.

Det bästa med golfbanor är restaurangerna, så vet du vad jag tycker om golf.;)
 
F

F.d. 14924

Guest
Sv: När/Var spelar du Golf nästa gång?

Jazzå....vårbruket har kommit igång på allvar nu. ;) Å jag som trodde du var en vettig Stolle. :twitcy:

Lycka till..!

Mattematt
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: När/Var spelar du Golf nästa gång?

Lyckades aldrig lära mig det förbannade spelet ordentligt - trots att jag tyckte det var det roligaste man kunde ägna sig åt med byxorna på. Kom ner till 24,6 i handicap men sen tog tiden slut. De sista 5 åren blev det en till tre rundor per år högst. Då blev spelet enbart frusterande - man kände sig som nybörjare varje runda.
 
Senast redigerad av en moderator:

ullabulla

FD HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
1247
Medlemskap
2022
Sv: När/Var spelar du Golf nästa gång?

Hej Magnus Jag och frugan spelar med ett annat HBK par på Alvesta på lördagen och Emmaboda på Söndagen. Lycka till och stå inte för nära bollen. Svinga lugnt. mvh STEPHAN och ULLA
 

Leif & Karin

HBK Medlem
Inlägg
59
Kommun
Köping
HBK-Nr
1667
Medlemskap
2024
Sv: När/Var spelar du Golf nästa gång?

Hej,
gjorde för någon vecka sedan en rundtur med en "för ändamålet influgen norrlänning"
Vi spelade Torekov, Båstad nya + Båstad gamla och avslutade med Mölle gk. Nu hade vi en vansinnig tur med vädret men oavsett detta rekommenderas dessa banor varmt!
Har också provat ny TC-banan på Vasatorp, dyr med redan häftigare än masterbanan på Barsebäck! swing it! Leif
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: När/Var spelar du Golf nästa gång?

En liten blänkare...

Vi stannade på Kinds GK även idag, helt ok bana, mycket trevligt bemötande, 50-lappen för ställplatsen.
Idag också ett mycket härligt golfsällskap, ett pensionärs par med glimten i ögat. (hoppas man blir likt dem när ålder kryper på)

Nu vankas det snart mat, buteljen med "skumpa" ligger på kylning, helt enkelt ett förbaskat trevligt husbilsliv!
Hälsningar, Magnus & Mia.
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: När/Var spelar du Golf nästa gång?

Imorgon söndag är det tävling på Arvika GK. Ska dit och testa formen. Vill rekommendera golfintresserade att titta in här
Femdagars 2009 - Femdagarsgolf
mycket intressant tävling. Spela Arvika, Kil, Sunne,Billerud och om du kvalificerar dej att bli bland de 40 bästa får du spela finalen i Karlstad. Kostar 1200 kr totalt, alla banorna har plats för husbilen. Kan vara lite problem med el på några banor.
Ove.G
 

ullabulla

FD HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
1247
Medlemskap
2022
Sv: När/Var spelar du Golf nästa gång?

Hejsan Magnus och alla andra golfare.
Spelade Alvesta gk i lördags och Emmaboda gk i dag.
Alvesta var en fin bana med många fina hål.Men det var nog bland de sämsta greener jag sett.Fullt med månkratrar .Antagligen frostskador.Ställplatsen för husbilar var helt ok.men lite väl nära stora vägen.Ca 10 m.
Emmaboda jättefin bana kluriga hål bra kvallite på greenerna,men är man inte vän med sin driver ,så lämna den hemma.Många smala hål.Personal där mycket trevliga,ställ platsen var kanon fin,intill en sjö med vacker natur runt.75 kr för el.
MVH STEPHAN.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: När/Var spelar du Golf nästa gång?

Hej Magnus,
hatten av för er bröllopsdag och födelsedag för hustrun.
Upplägget med golf växlat med två firningar i snabb takt tyder verkliga och sanna golfare som tar vara på tiden väl för att hinna spela golf så mycket som möjligt.
Det blev ingen golf för oss i helgen eftersom vi håller på med att fixa en uppställningsplats för husbilen intill garaget.
Idag kom en lastbil och lyfte bort de sista jordmassorna och i morgon kommer markstenarna. Mina armar känns blytunga idag.
Testade dock svingen i fredags och kan konstatera att handgrävning är bra både för fysiken och för svingen.
Var rädd om golfbollen, det gäller att svinga klubban. Helt onödligt att med all sin kraft försöka krossa bollen.
Jag förmodar att ni fick två härliga golfrundor i solskenet.
V-backen ;)
 
Senast ändrad:

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: När/Var spelar du Golf nästa gång?

Spelade Björnhult gk i lördags och stod på parkeringen, ingen el men lugnt och skönt med skogen intill och skön kvällsol.Banan o personal mkt trevlig.Shoppen hade priser som Freeport outlet i Kungsbacka. Cobra rescue klubbor bl.a.
Rigmor
 
Toppen