• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

När nöden är som störst!!!!

Gun & Rolf

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
401
Medlemskap
2025
Vi besökte nu i sommar Kroatien tillsammans med lena-th (Lena och Kent-Inge Thelin)
På resan besökte vi Ön Krk, Ön Murter, Pag, Plitvice nationalpark med dess fantastiska sjösystem (rekommenderas). Vi besökte även SV. Filip-Jakov en verkligt fin plats ungefär mitt emellan Zibenik och Zadar.
Där deltog vi i en excursion med båt (heldag) runt öarna där vi bland annat fick tillfälle att bada i en sjö med 30 % högre salthalt än Adriatiska havet.
Nu kan man tycka att allt var frid och fröjd men nej nej det började problematiskt.
Redan i Heiligenhafen upptäcker Kent-Inge att snuset inte kommer att räcka eftersom han hade glömt att köpa innan vi kom till Tyskland. Eftersom det är omöjligt att köpa snus där så fanns bara en utväg kvar, söka hjälp via Husbilsklubben.
Vi kontaktade JanneEkan medlem 689 från Hönö och självklart hjälpte han oss med att lägga in ”nödanropet på hemsidan”.
Och som så ofta när nöden är som störst är hjälpen som närmast.
Telefonen ringer och det är Ingalill & Leif från Göteborg medlem 1751 som ringer och talar om att dom just skall åka till Kroatien och Krk och tar med snus om behovet är kvar.
Så någon dag senare träffas vi strax innan Krk-bron och där (se foto) får Kent-Inge sitt snus.
Den fortsatta semesterresan är räddad och vi har lärt känna jättetrevliga medlemmar.
Så visst är det härligt med klubbmedlemmar som ställer upp och hjälper varann
Jättetack till JanneEkan och Ingalill & Leif

Kent-Inge i röd tröja har just fått snuset av Leif.

Tack för hjälpen från
Lena Kent-Inge Gun o Rolf

Bilagor

• Kroatien 04 010.jpg
    Kroatien 04 010.jpg
    1 MB · Visningar: 12

Leif Karlsson

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751