• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

När jag blir...........!

F

F.d. 3088

Guest
Någon mera som har hört detta av vänner o bekanta. När jag blir pensionär så skall jag minsann skaffa husbil o ut och resa mm mm!!
Vi har ju amorterat av hela huset som nu är värt si o så många milioner!!!:wideeyed:

Frugan och jag tyckte att det var surt å ha millionerna i huset varför vänta tills man blir pesionär när man redan nu kan ha roligt!
Nä ut och åk så mycket det går, rollatorn kan ju komma när som helst:swoon:

Gurra

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Sv: När jag blir...........!

Helt rätt..
Har varit på en kollega/väns begravning idag. Han blev bara 56 år gammal och började tänka på att varva ner och njuta av livet. Tyvärr hann han inte det, vår herre ville annat:( så vi tänker njuta av livet nu och inte skjuta allt framför oss.
Barnen bör ha mer glädje av att få resa med oss nu än resa själva för pengarna de kommer att ärva den dagen vi går bort.
Vi åker både :mcride: och:mh: vilket inte är gratis, men som sagt var man lever bara en gång.

F

F.d. 3088

Guest

Hej Smålänningen.

beklagar din väns bortgång.
Du gör alldeles rätt, jag kallar det för livskvalite:music-icon: varför spara å gneta tills det säger stopp!
Ångrar att jag inte köpte husbil när jag var i din ålder:eek:

med vänlig hälsning Gurra

F

F.d. 14038

Guest

Ni tänker helt rätt mina vänner, har också en god vän som tänkte att när jag blir 67 ska jag pensionera mig och ha det skönt med hustrun, vid 65 fick han stroke.

Han lever men kan inte göra så mycket mer, så allt det som han drömt om är helt plötsligt borta för alltid.

Summa som marum, lev idag imorgon kan vara försent.

Vårt hus kommer också att säljas snart, sedan hoppas jag vi får några underbara år tillsammans jag och min underbara fru.

Hls Laika.

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Någon mera som har hört detta av vänner o bekanta. När jag blir pensionär så skall jag minsann skaffa husbil o ut och resa mm mm!!
Vi har ju amorterat av hela huset som nu är värt si o så många milioner!!!

Frugan och jag tyckte att det var surt å ha millionerna i huset varför vänta tills man blir pesionär när man redan nu kan ha roligt!
Nä ut och åk så mycket det går, rollatorn kan ju komma när som helst

Vi hämtade våran nya bil igår, Ok lite mer lån på huset. Men nu ska vi åka husbil
på riktigt. huset är kvar med lån. hippi
Rätt tänkt
hälsningar
Skogis

F

F.d. 14352

Guest

hej!

kul att läsa om andra som har samma tankar som oss. vi har ett fint hus här i varberg, men vi vill inte sälja det så vi lånade lite extra på huset för att kunna köpa husbilen. ett bra alternativ till att bo i villa och ändå kunna ta ut ett litet "förskott" innan man blir gammal och "gaggig". jag vet att folk här i stan tittar snett på oss och undrar hur vi egentligen har råd, men det bjuder jag på. vi har pengar så att vi kan betala för vårt uppehälle och levebröd, så varför ska man inte kunna unna sig en liten "guldkant" på tillvaron när man är frisk och kry?
försök att ta vara på var stund ni har. man vet aldrig när man ligger i en sjuksäng eller ett par meter under jord..

F

F.d. 52929

Guest

Kan bara hålla med alla som skrivit i detta ämne!!!!!!!!. det finns ju inga fickor i "SVEPNINGEN" så det är lika bra att leva livet och ha det bra. Glöttarna får väl en liten klick ändå.

F

F.d. 52943

Guest

Vi har oxå tagit ett "pensionärslån" på huset för att finansiera husbilen...:)

Toppen