• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

När blir det sommar igen?

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Denna husbilsäsong började fint med underbart väder i slutet av mars fram till midsommar. Det var ju högsommar redan i maj. Sedan blev det midsommar och mera vanligt vädet. Regn blåst och grått. Nu sitter vi sedan tre dagar nere i Zell vid Mosel. Resan ned gick i regn och blåst . Vad har vi då för väder här? Jo gråväder, dagsregn dimma och åska. Fy katten, vi är här för fjärde gången och upplever detta skitväder för första gången här. Mosel är inte lika charmigt i detta väder kan man lungt säga. Har aldrig tidigare behövt köra värmen här nere men i natt vsr det nödvändigt. Får göra som alla andra och titta på tv med fotboll. Det blir nog att flytta hundra mil söderut i veckan. Tur man har husbil :)

F

F.d. 24414

Guest
Sv: När blir det sommar igen?

I Norrbotten har vi sommar sedan en tid.
I dag har vi +17 och strålande sol, mer sommar än så kan man knappast önska.
Hela veckan har vi haft full sommar på dagarna men ovanligt kalla nätter, min semester börjar nu och vädret är för mig bästa tänkbara.
Fortfarande är det kanske lite kalt för de som vill bada i sjöar men för mig som bygger husbilsgarage är det perfekt arbetsväder.

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025
Sv: När blir det sommar igen?

Denna husbilsäsong började fint med underbart väder i slutet av mars fram till midsommar. Det var ju högsommar redan i maj. Sedan blev det midsommar och mera vanligt vädet. Regn blåst och grått. Nu sitter vi sedan tre dagar nere i Zell vid Mosel. Resan ned gick i regn och blåst . Vad har vi då för väder här? Jo gråväder, dagsregn dimma och åska. Fy katten, vi är här för fjärde gången och upplever detta skitväder för första gången här. Mosel är inte lika charmigt i detta väder kan man lungt säga. Har aldrig tidigare behövt köra värmen här nere men i natt vsr det nödvändigt. Får göra som alla andra och titta på tv med fotboll. Det blir nog att flytta hundra mil söderut i veckan. Tur man har husbil :)
Va, har du kommit så långt med din otursförföljda husbil trots alla domedagstankar om vad som skulle "kunna" hända tom med en välartad Fiat. Noterar att även värmen i husbilen funkar efter all den otur som beskrivit tidigare?

Zell am Mosel är helt klart en av våra äldsta favoriter i Tyskland alltsedan jag på 90-talet arbetade centralt för Volvo (>20 år sedan) med uppbyggnad av bilutvecklingscentret i Helmond och bilfabriken i Born Holland ... Jag och Kicki tog ofta bil ner så att hon kunde följa med på smärre "extrasemestrar" men då hyrde vi oftast rum/hotell när vi tog vägen förbi Zell.

Många matställen, tyska vänner och fin stämning gör att vi trivs där. Kicki och en del av hennes väninnor därstädes har funderat på att bilda sällskapet "de glada änkorna i Zell" när det blir dags!
/ Hoppas fortsättningsvis att allt fungerar för er inte bara bilen utan även vädret och upplevelserna, Bengt

Toppen