• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mystiskt tutande ljud

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025
Har en Dethleffs helintegrerad byggd på Fiatchassie, 2011:a
Helt plötsligt så uppstår ett svagt tutljud som kommer nånstans inifrån instrumentbrädan, som det verkar.

I följande situationer uppstår det:

dels när jag trycker på bromspedalen. Då tutar det till en gång, direkt jag rör bromspedalen men det upphör sen även om pedalen är fortsatt nedtryckt. Det uppkommer också om jag blinkar, och då i samma takt som blinkningarna. Det kan också försvinna helt en stund och sen plötsligt vara tillbaks. Några teorier om vad det beror på?

Senast ändrad:

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025
Sv: Mystiskt tutande ljud

Tyvärr är det inte det felet.
Ljudet kommer o går. Igår fanns det första timmarna jag körde, men försvann sedan under ett par timmar. Stannade sedan i ca 20 min och när jag fortsatte dök det upp igen. Vilka gemensama kopplingspunkter för bromsljus o blinkers kan finnas?

F

F.d. 32985

Guest
Sv: Mystiskt tutande ljud

Vi hade ett mystiskt ljud i somras i husbilen vi hyrde, en Eura. Varje gång vi bromsade kom ett ihärdigt tutande ljud. Vi hittade till slut vad det var. Ljudet kom från vänster sida om ratten där det var en lucka. Bakom denna lucka var en säkring som var till det automatiska fotsteget. När vi tog bort denna säkring upphörde ljudet.

Toppen