• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mystisk sladd

F

F.d. 53392

Guest
Jag har hittat en ihoptejpad sladd i en skåp på i vår bil. Sladden kommer ut ur ett hål i väggen i ett skåp och är märkt med en tejpbit med en, för mig okänd, symbol. Kan någon tyda den? Sladden verkar vara av typen "högtalarsladd" eller nått sånt.

Bilagor

• Sladd 001.jpg
    Sladd 001.jpg
    370,5 KB · Visningar: 39
F

F.d. 53392

Guest
Sv: Mystisk sladd

Kan det vara en "förberedd för backkamera"-kabel?

Kan ju hoppas att det är en sån för den trådlösa backkamera som vi har fungerar MYCKET sporadiskt. :)

Men har förra ägaren satt dit en trådlös borde det ju inte ha funnits kabel? Förmodar jag. Men symbolen på tejpen fattar jag inte vad den symboliserar.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Tror heller det er kabler for parabol. Sitter det en kontakt på ledningen med merkelappen - skulle tro det er en koakskabel med en F-kontakt. Bildet ser ut som en LNB. Er en av de andre kablene med flere ledere? Mulig det også er en dobbeltkabel med relativt tykke ledere for solpanel i samme bunten.

Oppdatering, regner med at det er de kablene som kan trekkes opp på taket ved montering av parabol og solpanel. Andre enden av kablene finnes på strategiske steder i bilen.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Jag tycker symbolen tydligt visar en kamera.
Högst troligt att det är en fördragen kabel till just en backkamera.

Edit efter Knuts inlägg: Ja symbolen påminner också om en LNB. Sen behövs det ju inte 2 kabel till en kamera..

Senast ändrad:

Linder

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8937
Medlemskap
2025

ADRIA´s symbol för Kamera. Ligger hoprullad i bak och andra änden
finner du om du tar ut Radion och gräver lite grann. Sitter en symbol
där också.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Håller nog fullt med Knut efter närmare eftertanke.

Vad är det för vits med att "fördra" en kabel till en backkamera om den kommer fram vid bakre väggen?

Edit: tur att det finns dem som vet så slipper vi gissa:D

Senast ändrad:
Toppen