• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

mySafety informerar om samarbetet med Husbilsklubben.se

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Vi har inte på något sätt lämnat ut vårt medlemsregister. Om man vill ha nyckelbrickan så måste man själv aktivt göra detta på deras hemsida via en länk under förmåner. Så eftersom du inte är intresserad så kan du sitta helt lugnt, du kommer inte att få någon nyckelbricka.

Detta är precis som alla andra förmåner som vi har, man väljer själv om man vill nyttja dessa som jag skrivit tidigare i denna tråd.

/Leif
Hur får företaget reda på att medlemskapet har avslutats? Kör de sin databas mot HBKs register eller hur går det till rent praktiskt? För den här ”förmånen” gäller ju bara om man är medlem i HBK.
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Har läst informationssidan samt villkoren och då framgår det att nyckelbrickan är kostnadsfri i 12 månader och därefter erbjuds man nya villkor, oklart vilka.
Och kollar man på Stöldskyddsföreningen, det är väl ett företag som både försäkringsbolag och polis brukar referera till, så är dom lite billigare per år om man letar lite på respektive företags hemsida. Riktigt vad det är för behov som mysafe ska täcka är lite svårförståeligt.
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.522
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Hej!

I avtalet med Husbilsklubben är första nyckelbrickan GRATIS ”for life” eller så länge man är medlem i klubben. Dessutom rabatt om man beställer fler brickor

Vad som gäller för andra icke medlemmar är ju ointressant.

Dessutom är det helt frivilligt att själv ”ta action” och beställa sin gratisbricka.

Kan vi vara tydligare än så.

PS.
Själv har jag givetvis beställt min gratisbricka. :)
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Hur får företaget reda på att medlemskapet har avslutats? Kör de sin databas mot HBKs register eller hur går det till rent praktiskt? För den här ”förmånen” gäller ju bara om man är medlem i HBK.
Ganska väsentliga frågor som säkerligen fler vill se svaren på!
Finns inget företag som ger bort någonting utan att ha vinning på det.

Skulle aldrig klicka hem en gratisbricka, lämna ut mina uppgifter som sen företaget skulle kunna sälja vidare.

Skulle visserligen kunna vara en bra förmån för virrpannorna som inte kan hålla reda på sina nycklar.
 
F

F.d. 940

Guest
Ganska väsentliga frågor som säkerligen fler vill se svaren på!
Finns inget företag som ger bort någonting utan att ha vinning på det.

Skulle aldrig klicka hem en gratisbricka, lämna ut mina uppgifter som sen företaget skulle kunna sälja vidare.

Skulle visserligen kunna vara en bra förmån för virrpannorna som inte kan hålla reda på sina nycklar.
Jag kan inte se att det står att man måste få en bricka.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Hej!

I avtalet med Husbilsklubben är första nyckelbrickan GRATIS ”for life” eller så länge man är medlem i klubben. Dessutom rabatt om man beställer fler brickor

Vad som gäller för andra icke medlemmar är ju ointressant.

Dessutom är det helt frivilligt att själv ”ta action” och beställa sin gratisbricka.

Kan vi vara tydligare än så.

PS.
Själv har jag givetvis beställt min gratisbricka. :)
I avtalet som man godkänner med MySafety så står det att det gäller i 12 månader och sedan förnyas med nya villkor:
Skärmavbild 2021-04-18 kl. 12.18.50.png
Man har väl då 3 alternativ:
1. Strunta i brickan och avtalet löper ut av sig själv.
2. Godkänna och betala för de nya villkoren
3. Kontakta kundtjänsten och bevisa att man forfarande är medlem i Husbilsklubben och då få ett år ytterligare gratis.

Eller hur är det tänkt att fungera?
 

Bilagor

  • Nyckelbricka_villkor_2018.pdf
    55,3 KB · Visningar: 17

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Här kommer " the votes from Skåne"...
Det står två saker på deras hemsida som är riktad till hbk....

Det står '.... Tjänsten är helt kostnadsfri så länge du är medlem i Husbilsklubben '.
När man sen ska beställa står det....
: gäller i 12 månader utan automatisk förlängning '...
Två ganska olika saker?
Så var rädd om avtalet där det står...for life. Bra att ha om det blir oklarheter i framtiden...

.... nu kommer mitt privata tyckande..

Den här firmans intresse är att på olika sätt locka till sig fler kunder... . det de är intresserade av är..namn. adress..mejladress..personnummer...
De vill kunna göra reklam för sina saker.
Om man tittar på erbjudandet så kan det va helt ok... jag tror att det väsentliga är frågan..är detta en seriös firma? ?
Jag tror heller inte att det är särskilt viktigt för mySafety om man egentligen är medlem eller inte! De är intresserade av kunder o adresser. Det finns ingenting i anmälan som hindrar mig.....o jag är inte medlem.... från att beställa en bricka.....
Vill de få klarhet i om jag är medlem så måste de få den informationen från hbk. Men jag tror inte de bryr sig.... de vill ha fler kunder...o detta är rimligt utifrån deras perspektiv.... att jag tror att det är på ovanstående sätt beror på att jag ser inte någon inbyggd kontroll av medlemskapet... förutom..ja förutom... så klart. Något liknande hände..jag tror det var i Göteborg.. när en länk för att bli vaccinerad mot corona spreds till andra än den var avsedd för.
Ps Jonas hann före...
 

Pelle plutt

HBK Medlem
Inlägg
56
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
5000
Medlemskap
2024
Husbilsklubben.se har kunnat förhandla fram några förmåner för våra medlemmar från Mysafety och SBM försäkringar. Och det är som alla förmåner vi erbjuder i klubben att det är upp till var och om det är intressant. Man väljer själv vilka förmåner man vill utnyttja. Men klubbens ambition är att kunna erbjuda våra medlemmar ett mervärde som medlem i klubben.

Det kommer fler förmåner under maj och juni från Mysafety och SBM.

Vad det gäller företaget så har vi naturligtvis kollat upp det. Och alla exempel på olika saker som inte är okej enligt exemplen tidigare i tråden är flera år gamla. Efter detta har dom såvitt vi har kunnat kontrollera skött sig på ett korrekt sätt mot sina kunder.

För styrelsen

/Leif
Rätt tänkt, kör på med att fixa rabatter.
Men inte på idrottsevenemang för jag gillar inte sport.
 
Toppen