• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

mySafety informerar om samarbetet med Husbilsklubben.se

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
mySafety Försäkringar har skickat ut ett pressmeddelande om det inledda samarbetet med Husbilsklubben. Samarbetet innebär att klubbens medlemmar får ta del av erbjudanden från mySafety samt från dotterbolaget SBM Försäkring som erbjuder trygghetslösningar för bil- och fordonsägare.


Tommy
 

peppar

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2024
Hej tommy, om jag fattade det rätt så kommer det skickas ut en nyckelbricka till alla i husbilsklubben och man blir registrerad som kund i det företaget?
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Det finns mer på nätet att läsa!
mySafety Försäkringar bedömdes som "Bra" med 4,1 / 5 på Trustpilot
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Det finns mer på nätet att läsa!
mySafety Försäkringar bedömdes som "Bra" med 4,1 / 5 på Trustpilot
Det kanske är dags för HBK, som avtalat med företaget, att förklara hur man resonerat runt de kraftiga frågetecken kring företagets seriositet som redovisas.
 

Leif Edström

HBK ordförande
Inlägg
3.678
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2024
Husbilsklubben.se har kunnat förhandla fram några förmåner för våra medlemmar från Mysafety och SBM försäkringar. Och det är som alla förmåner vi erbjuder i klubben att det är upp till var och om det är intressant. Man väljer själv vilka förmåner man vill utnyttja. Men klubbens ambition är att kunna erbjuda våra medlemmar ett mervärde som medlem i klubben.

Det kommer fler förmåner under maj och juni från Mysafety och SBM.

Vad det gäller företaget så har vi naturligtvis kollat upp det. Och alla exempel på olika saker som inte är okej enligt exemplen tidigare i tråden är flera år gamla. Efter detta har dom såvitt vi har kunnat kontrollera skött sig på ett korrekt sätt mot sina kunder.

För styrelsen

/Leif
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Husbilsklubben.se har kunnat förhandla fram några förmåner för våra medlemmar från Mysafety och SBM försäkringar. Och det är som alla förmåner vi erbjuder i klubben att det är upp till var och om det är intressant. Man väljer själv vilka förmåner man vill utnyttja. Men klubbens ambition är att kunna erbjuda våra medlemmar ett mervärde som medlem i klubben.

Det kommer fler förmåner under maj och juni från Mysafety och SBM.

Vad det gäller företaget så har vi naturligtvis kollat upp det. Och alla exempel på olika saker som inte är okej enligt exemplen tidigare i tråden är flera år gamla. Efter detta har dom såvitt vi har kunnat kontrollera skött sig på ett korrekt sätt mot sina kunder.

För styrelsen

/Leif
Anledningen till att jag publicerade artiklarna om företaget var att jag vill varna mina kamrater i klubben och att få alla att reflektera innan man ger sig in i affärer med bolaget.
Jag är övertygad att Styrelsen gjort vad de kunnat. Men påståendet att allt är flera år gammalt stämmer inte går man in och läser ordentligt är några kommentarer relativt nya/vecka gamla/ månader/ osv.https://konsumentenheten.se/forums/forum/mysafety/
Jag har själv för en tid sedan personligen haft erfarenheter där av min reaktion.
Min gamle far nästan 90 inlåst på ett äldreboende/ vårdboende/vars ekonomi jag försöket sköta och hade lagt upp allt på autogiro och trodde det var frid och fröjd och kände mig nöjd, till jag vid ett besök upptäckte att han hade fått fakturor på försäkring mot ID stöld och nyckelring.
Han hade ju inte en riktig nyckel till sitt boende och löpte ingen större risk för id- stöld då jag vidtaget skatteverkets råd.
Vid kontroll hade han blivit uppringd och övertalad med de argument som framgår av och var lika med de som framgår av artiklarna jag publicerade han blev rädd och accepterade då han läst om allt elände i samhället. Fullt begriplighet.
Hade fruktansvärt svårt att få avtalen upphävda och makulerade. Lyckade efter många telefonsamtal och mindre hot.
Men som sagt bra en varning och uppmaning i all välmening till en reflektion sen gör var och en som de vill!
 
Senast ändrad:

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag var kund hos detta företag för ett par år sedan, det blev dyrt jämfört med andra företag som erbjöd samma tjänster. Att säga upp avtalet var inte gjort i en handvändning, dom krånglade & var svåra att komma i kontakt med. Alla KO-anmälningarna dom hade på sig & klagomålen i Plus på TV övertygade mig. Skydd mot ID-kapning har jag idag kostnadsfritt genom LF.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Men nu får alla medlemmar dessa nyckelbrickor kostnadsfritt så länge man är medlem i klubben :)

/Leif
Vilket direkt ger följdfrågan, hur kommer mySafety att kunna följa upp medlemskapen, vår medlemsmatrikel är väl inte till salu?

Lever i tron att mySafety kommer att följa upp detta noggrant, för att kunna skicka ut fakturor så snart medlemskapet upphört.

Tommy
 
Senast ändrad:

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Vilket direkt ger följdfrågan, hur kommer mySafety att kunna följa upp medlemskapen, förutsätter att vår medlemsmatrikel inte är till salu?

Lever i tron att mySafety kommer att följa upp detta noggrant, för att kunna skicka ut fakturor så snart medlemskapet upphört.

Tommy
Att det skulle vara ett så altruistiskt företag att de erbjuder något sånt här utan annan tanke än att vara allmänt vänliga ... det kan man väl åtminstone få reflektera över... hur är det nu man brukar säga, om det verkar för bra för att vara sant så är det ofta det.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Jag vet inte om det är samma företag idag men för ca 10 år sedan tog jag (gratis) emot deras bricka och efter det var det i stort sett omöjligt att bli av med dem då de påstod att man godkänt fleråriga avtal bara genom att ta emot brickan.
Efter något halvår lyckades jag bli av med dem men det var mycket trixande innan det gick och jag kan tänka mig att ett flertal personer inte orkat med att få igenom ett avslut.
Som jag nämnde inledningsvis vet jag inte om de arbetar på samma sätt idag .
 

Leif Edström

HBK ordförande
Inlägg
3.678
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2024
Leif driver du med oss medlemmar? Har du sålt ut HBK,s adressregister? Jag är inte intresserad få hemskickad någon nyckelbricka!
Vi har inte på något sätt lämnat ut vårt medlemsregister. Om man vill ha nyckelbrickan så måste man själv aktivt göra detta på deras hemsida via en länk under förmåner. Så eftersom du inte är intresserad så kan du sitta helt lugnt, du kommer inte att få någon nyckelbricka.

Detta är precis som alla andra förmåner som vi har, man väljer själv om man vill nyttja dessa som jag skrivit tidigare i denna tråd.

/Leif
 

Jorma

HBK Medlem
Inlägg
200
Kommun
Härryda
HBK-Nr
2263
Medlemskap
2024
Då förstår jag, De är helt OK för mig att var o en bestämmer ifall man vill göra avtal med dom!
Vem vet dom kanske är ett seriöst företag?
 
Toppen