• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mys pys i bilen.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Har gjort lite nytta i bilen idag nyinköpt tidningställ,tallrikar,en bra att ha grej över diskbänken mysljus på det nygjorda bordet

Bilagor

• RIMG0030 (Small).jpg
    RIMG0030 (Small).jpg
    44,6 KB · Visningar: 9
  • RIMG0029 (Small).jpg
    RIMG0029 (Small).jpg
    47,9 KB · Visningar: 11
  • RIMG0022 (Small).jpg
    RIMG0022 (Small).jpg
    35,7 KB · Visningar: 29
  • RIMG0013 (Small).jpg
    RIMG0013 (Small).jpg
    28 KB · Visningar: 688

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Mys pys i bilen.

Vilket snyggt porslin Susanne. Intressant med något att sätta ljusen på - saknas ju ofta plats till ljusen förutom bordet eller den lilla plats som finns i köket.

Marie

F

F.d. 55287

Guest

Hej!
Vad roligt att se bilder på det du har gjort, det är så inspirerande att se vad andra gör i sina bilar.
Jag blir så sugen att själv få sätta igång, men vi har inte sett till vår nya bil ännu, kommer nu i mars förhoppningsvis.
Vi har köp massor av batteridrivna värmeljus som är tänkt att sättas ut på alla möjliga och omöjliga ställen, kommer att bli hur mysigt som helst.

Ha det
Leena

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Jo jag har ju också batteridrivna ljus jag lägger in en bild på ngr söta blommor som ej syns på bordet de är b.drivna lyser i blått o rött,kommer om en liten stúnd.

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024

nej hvor er de fine.
hvor kan man købe dem ?? vi har næsten ingen plads til at sætte ting på ingen hylder o lign, men disse får jo plads i vinduet:)
hilsen Marianne

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Min far köpte dessa i ngt blad som kommer i brevlådan vet ej vad företaget heter ,men det vet säkert ngn annan i klubben.En massa skräp säljs i denna tidning men detta var ej skräp den kan heta home + ev ngt mer/susanne

F

F.d. 6238

Guest

Lasse o Mairon vet var man kan köpa dessa lampor. TROR JAG???

Senast redigerad av en moderator:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Jag har gjort en liten fönsterbänk till fönstret vid dinetten. Jag bockade och sågade till tre konsoller av plåtvinklar som kan köpas färdiga. Jag fick borra ett extra hål för skruv till själva bänken. Jag spraymålade med kallgalv som har ungefär samma kulör som fönsterramen, men det finns massor av kulörer att välja på. Konsollerna satte jag i befintliga skruvhål till fönstret men fick ta skruvar som var ca tio millimeter längre.

Själva bänken kan utformas lite som man vill. Ljuslyktorna är batteridrivna från Clas Ohlson men det finns bättre på Rusta (eller har funnits).

Så här blev det:

Bilagor

• Fönsterbänk1.jpg
    Fönsterbänk1.jpg
    226,1 KB · Visningar: 8
  • Fönsterbänk2.jpg
    Fönsterbänk2.jpg
    236,4 KB · Visningar: 7
  • Fönsterbänk3.jpg
    Fönsterbänk3.jpg
    222,4 KB · Visningar: 8

Rimagy

HBK Medlem
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024

Hej och tack Susanne för dina bilder!
Ser jättemysigt ut.
Vintern är en längtans tid.....men bra för man hittar ju alltid något på shoppingvändorna.
Min släkt, vänner och familjen är så evinnerligt trötta på att allt handlar om husbilen i mitt huvud.
Tur man har Husbilsklubben så man får se att man inte är ensam i sina tankar...
Letar efter digitalkameran för jag vill ta foton av det som hänt i vår bil.
Har i alla fall sytt nya gardiner,draperier och inköpt diverse bra-ha-saker.
Ny servis, glas, kokkärl, brödrost m.m.
Nya fleecefiltar som överdrag, kuddar, sängkläder m.m.
Har idag inköpt tvättborste man monterar på trädgårdsslang.
Så nu återstår bara utvändig tvätt och lite bättre väder innan vi är åkklara.
Mvh
Marina

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024

superfint Michael
det vil jeg be min Michael om at ordne, der kan jo også stå en lille blomst.
mon man kan sætte en lille bitte hylde op på vægen uden at skrue ???
hvis der er flere der har gode løsninger , så kom frem med dem:):):)
lidt inspiration tar lidt af husbilsabstinenserne
hilsen Marianne

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Jag har gjort en liten fönsterbänk till fönstret vid dinetten. Jag bockade och sågade till tre konsoller av plåtvinklar som kan köpas färdiga. Jag fick borra ett extra hål för skruv till själva bänken. Jag spraymålade med kallgalv som har ungefär samma kulör som fönsterramen, men det finns massor av kulörer att välja på. Konsollerna satte jag i befintliga skruvhål till fönstret men fick ta skruvar som var ca tio millimeter längre.

Själva bänken kan utformas lite som man vill. Ljuslyktorna är batteridrivna från Clas Ohlson men det finns bättre på Rusta (eller har funnits).

Så här blev det:
Jag satt just i dag o funderade om en hylla under fönstret den du gjort var ju liten o behändig,tack för tipset hur man monterar fast den.Du skulle ju kunna göra sådana på beställning:wink:/susanne

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024

hej Marina
vil rigtig gerne se hvad der er hänt i jeres husbil
jeg har næsten også bare husbil i hovedet, og det er så skønt med en klub med positive ligesindede mennesker.:):):)
dejligt at planlægge hvad man kan gøre og ordne, når vi ikke er ude med bilen
helst ville vi køre hver helg, men det må nok vente til vi har solgt vores hus, så der bliver mindre pligter, ikke noget græs at klippe, og andet at ordne
det bliver skønt at få en lejlighed, men der går nok et år endnu.
hilsen fra Marianne

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Tredje bilden i Ragges bildsvit var lite svår, så jag tänkte jag skulle hjälpa honom (henne) lite, sä jag vred bilden 90 grader och joxade lite. Hoppas att han (hon) inte misstycker! Får man göra så här utan att bli missförstådd? Såg ni vad dom gjorde med mina vackra, glada grisar i en annan tråd, När kommer våren.

Jappe

Bilagor

• RIMG0022%20%28Small%29.jpg
    RIMG0022%20%28Small%29.jpg
    91,2 KB · Visningar: 607
Senast ändrad:

Rimagy

HBK Medlem
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024

Ler Jappe!
Tur det finns de med lite humor härinne!
Nu syns ljusen bättre.
Det är det här med kamera.
Har förlagt vår men letar vidare.Inte lätt med tonårsdöttrar som fotar sig själv i tid och otid, kanske inte mitt fel trots Alzheimers light.....

Ska till husbilen idag med maken för att inspektera röret (som är halvvägs av) till handfatet och ta med dammsugaren för dyngenomgång och skura golvet.
Har köpt plastrepningskräm som ska testas sen är den färdig för vårkörning.
Ska fota idag var tanken.
Har resplanen klar för sommaren.
För oss blir det nostalgitripp till Malmberget-Koskullskulle där jag är född.
Sedan Vildmarksvägen.
Vad har ni andra för planer?
Marina

Senast ändrad:
Toppen