• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mynt till ställplats

Ann-Sofie & Lennart

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
644
Medlemskap
2025
Roade mig med att räkna ut sommarens myntåtgång på Europas ställplatser. Av besökta ställplatser var några avgiftsfria, några bemannade medan en enda var utrustad med sedelautomat. Övriga (27st) hade myntautomat. I runda slängar har vi använt ca 300 euro (i mynt!) för att betala dessa övernattningar. Det är inte alldeles lätt att ständigt ha växelmynt till hands. Långtifrån alla banker och affärer är villiga att växla. Inte heller våra svenska banker eller växlingskontor brukar kunna tllhandahålla några större summor i mynt. Problemet blev extra påtagligt när vi anlände till Heiligenhafen en fredagskväll och på grund av det fina vädret beslöt att stanna 3 nätter. Var hittar man 30 euro i mynt en helg?
Jag efterlyser alltså tips från er andra hur ni hanterar efterfrågan på mynt när ni använder ställplatser.
Hälsningar
Lennart

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Mynt till ställplats

Det är bara att fråga grannarna på ställplatsen om dom kan växla till mynt. Det har vi gjort flera gånger med gott resultat. Ofta har vår förfrågan resulterat i trevlig samvaro på platsen. Är man ensam på ställplatsen får man väl ta en öl på ett närbeläget näringsställe.

Jappe

J

Jarn

Guest

Har haft samma problem, men i t.ex Heiligenhafen går det bra att betala till vakten som brukar komma vid 9-tiden.
Han förstod problemet när jag påpekade att de i stället borde ha en kortläsare.

Har han inte kommit innan man kör, så är där ju inte heller mycket at göra åt det.....

Ö

örjan o irene

Guest

Vi sparar alla mynt (2+5 + 10 Euro) vilket gör att vi alltid har mynt för alla behov

F

F.d. 1649

Guest

Hej.
Jag köper alltid några rör med 50 cent 1€ och 2€ mynt på banken innan jag åker i väg.Man behöver också 50 cents mynt,man får aldrig för många mynt.
Mvh Jan-E.

F

F.d. 13449

Guest

Hej.
Jag köper alltid några rör med 50 cent 1€ och 2€ mynt på banken innan jag åker i väg.Man behöver också 50 cents mynt,man får aldrig för många mynt.
Mvh Jan-E.
Hmm, det sa en kund till en kollega till mig för ett tag sen, men han hade kommit på att det hade blivit lite mycket av den varan nu... han hade 164 000 i mynt hemma. Loomis kom o tömde det hemma på hans kontor. Bara tömningen kostade 4500 kronor...
Allt ska vara med måtta!:twitcy:

F

F.d. 4556

Guest

Hej.
Mvh Jan-E.

I vilken bank kan du köpa växel i euro ?

KP

Toppen