• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Myggnätsproblem

Kjelle L

HBK Medlem
Inlägg
87
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
28723
Medlemskap
2024
Tror nog att du kan fixa till ditt lilla missöde. Myggnäten är ganska tåliga och återtar sin ursprungliga form när de väl är på rätt plats. Stick in ena sidan i spåret för myggnätet och böj därefter ner nätet på mitten medan du får den andra sidan på plats. Ett arbete som kanske behöver två personer men det borde gå. Assistans från taket på husbilen kan möjligtvis vara ett alternativ.

Jag blir förvånad om du inte lyckas med det eftersom myggnätet verkar inte ha några revor så vitt jag kan se. Lycka till!
 

Hduno

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
33916
Medlemskap
2024
Tror nog att du kan fixa till ditt lilla missöde. Myggnäten är ganska tåliga och återtar sin ursprungliga form när de väl är på rätt plats. Stick in ena sidan i spåret för myggnätet och böj därefter ner nätet på mitten medan du får den andra sidan på plats. Ett arbete som kanske behöver två personer men det borde gå. Assistans från taket på husbilen kan möjligtvis vara ett alternativ.

Jag blir förvånad om du inte lyckas med det eftersom myggnätet verkar inte ha några revor så vitt jag kan se. Lycka till!
Hej Kjell, tack för ditt svar. Men mitt problem är att det hänger slappt och löst när man drar ut nätet, finns ingen spänning i nätet kvar det är samma problem när man ska skjuta tillbaks verkar vara något som släppt inuti, mvh
 

sjorog65

FD HBK Medlem
Inlägg
104
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
27139
Medlemskap
2023
Vi har råkat ut för precis samma sak.
Det var en av dom två längsgående trådarna som gått av.
Finns inte en chans att laga, det enda är nog att byta hela nätet, hur nu det ska gå till?
 

Hduno

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
33916
Medlemskap
2024
Vi har råkat ut för precis samma sak.
Det var en av dom två längsgående trådarna som gått av.
Finns inte en chans att laga, det enda är nog att byta hela nätet, hur nu det ska gå till?
Jag misstänkte det har haft hela ramen nerplockas och det går inte att komma åt att laga får nog vara som det är tyvärr
 
Toppen