• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Myggnätsdörr?

Rimagy

HBK Medlem
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Hej!
Sitter och bläddrar i Husvagns-Svenssons katalog.
Vi ska resa till Lappland i sommar o funderar om en myggnätsdörr
är en "bra-ha-sak"?
Någon här som har en installerad och har åsikter?
Svår att sätta dit?
Verkar bara finnas ett mått och svårt se bara på bild....
Mvh
Marina

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Sv: Myggnätsdörr?

Är man känslig för mygg och broms är det nog nödvändigt med myggnät av någon sort. Vistas mycket i Jokkmokkstrakten och är inte känslig direkt men det är besvärligt

Rimagy

HBK Medlem
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024

Gick in och kollade ditt projekt!
Hjälp blir alldeles matt....
Marina

F

F.d. 2774

Guest

Vi har vistats mycket uppe i Norrland o Lappland, och vi har slagits mycket med myggen.....
I vår förra husbil satte vi upp ett dörrdraperi i chenille, och var jättenöjda, det funkar bra och är relativt billigt.
Sen kan man ju kompletera med en 12v myggdödare, Stermino, tabletter som är toppen.

Senast redigerad av en moderator:

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Ja det är ett stort jobb. Hela bodelen urriven. Blir nog bra till slut. Breddar bodelen 15 cm Allt nytt inköpt inv såsom vattenburen värme spis etc. Har att hitta en någon som är bra på att sy nya dynor. Har gett projektet ett år som jag tror jag kan klara. utöver detta så har jag köpt ny motor med turbo samt komplett servostyrning. Ser fram emot att kunna visa upp denna renovering framledes. Kostar ju en del men billigare än nyare bil och den är ju skattebefriad behöver inte fundera på detta i alla fall. Skatten blir ju inte mindre framöver.

F

F.d. 1471

Guest

Jag skulle också vilja veta hur det är med myggdörrar. Så jag hoppas någon har något att delge oss nyfikna.:)

Rimagy

HBK Medlem
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024

Hej igen!
Det jag funderade över bl.a. ni som HAR en monterad tycker ni det funkar?
Mvh
Marina

F

F.d. 8491

Guest

Vi har myggdörr i våran Dethleffs. Bilen tog vi ut i juli -07 och har inte använt nätdörren än.

Mygg och knott har vi inte haft problem med men flugor har det funnits på några ställen. Det var enklare att gå med flugsmälla på kvällen än att dra för nätdörren varje gång vi gick ur och i vagnen.

Men om det är mycket mygg så är nog nätdörren toppen och kommer att användas.

Sven-Åke

Kennet & Catti

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1552
Medlemskap
2025

Hej !
Ang myggnätsdörr som jag har på min dethleffs
så används den väldigt sällan.
Köp en draperi istället för den billig inköp och lätt att plocka undan när det inte behövs.

Toppen