• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Myggnätsdörr

Tommy.O

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
16963
Medlemskap
2024
Är det någon som vet något service/försäljningsställe för husbilar som kan laga en myggnätsdörr. Våran har gått sönder och behöver träs i ny tråd i den.
Tommy
 

FURUDAHLS

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
33721
Medlemskap
2024
Våran nätdörr började krångla o kärva samt att den blev inte bättre när man stängde dörren. Köpte en magnetnätdörr på amazon för 150:- och det är suveränt. Se bild
 

Bilagor

  • IMG_3849.jpeg
    5,6 MB · Visningar: 186

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
373
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
Ser veldig bra ut, har du en link? Bilen min har en foldbar myggnetting montert på døra, men nettingen begynner å bli dårlig så jeg er på utkikk etter en erstatning.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.358
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Jag bytte trådar för några år sedan. Fick loss hela myggnätsdörren. Satt mest fast med klämprofiler. La hela dörren på ett bord och lyckades klura ut hur snörena skulle dras. I min var det två trådar som samarbetade. Köpte vita persiennsnören. Det blev bra. Dessutom syns dörren mycket bättre pga de vita snörena.

Sök också på "myggnätsdörr" i sökfunktionen här på HBK. Finns många trådar, inlägg och tips.
 

fl.pedersen

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Danmark
HBK-Nr
9285
Medlemskap
2025
Är det någon som vet något service/försäljningsställe för husbilar som kan laga en myggnätsdörr. Våran har gått sönder och behöver träs i ny tråd i den.
Tommy
Hej Tommy

Vedhæftet anvisning på at skifte snoren selv. Flemming
 

Bilagor

  • Fly Screen door wire replacement.pdf · version 1.pdf
    3,6 MB · Visningar: 73
Toppen