• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Myggnätsdörr Hymer Tramp 2006

Steffen

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Härryda
HBK-Nr
6443
Medlemskap
2024
Hej

Myggnätsdörren på vår Hymer Tramp 2006 är utsliten, eller egentligen är det framförallt några av de horisontella linorna som gått av. Har sett att det finns trådar i forumet där detta diskuteras men undrar om någon bytt ut myggnätsdörren mot något icke "orginal" och i så fall till vad? Enligt Hymer så går det ej längre att få tag i orginaldelen. Bifogar en bild på myggnätsdörren, problemet jag ser är anpassningen mot låsdelen i karmen. Special Hymer för 15+ år sedan? Moderna myggnätsdörrar ser ut att ha en helt rak profil mot sidan den dras ut mot.

Jag har demonterat myggnätsdörren, funderar på att försöka byta ut linorna men inser att detta kommer kosta ett antal timmar och att andra delar fortfarande kommer vara slitna. Därför undrar jag om det finns alternativ?

Mvh
SteffenIMG_20230113_103223.jpg
 
Toppen