• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Myggnät för dörr

K

Kerstin och Gösta

Guest
Hej vänner

Vi söker efter ett myggnät vi sett. Det är inte knutet till någon specifik modell. Det är delat på mitten och går igen automatiskt och låses med magneter.
Är det någon som vet var det finns att köpa?

Tacksam för svar :)

Kerstin och Gösta

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Myggnät för dörr

Var tidligere i kama katalogen, har ikke sett den der de siste årene. To gardiner i fluenett med magnetiske bånd i kanten. Tror det finnes som sesongvare på byggemarkeder også men da for dører i hus.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Hej Kerstin & Gösta!
Jag var också på jakt efter ett myggnät för sidodörren (trådens fråga) och t.o.m. beställde en sådan. Den fick tyvärr returneras då den var "för kort". Antingen slog man huvud i överkanten, eller insteget blev för högt. OBS! vi ville ha kassett-nät.
Det finns 2 tillverkare av myggnäts "dörrar", Fiamma & Horrex där båda passar Fiat/Citra/WV/osv. öppningar. Om ni surfar lite på dessa märken så kanske ni hittar det som passar er (titta hos Reimo & Frankana).

K

Kerstin och Gösta

Guest

Tack snälla för tipset Janne! :)

Nu har vi har vi beställt.
Bra att ha klart när mygg och flugor vaknar.

Hej från ett ruggigt Småland. :msn_umbrella:

F

F.d. 30546

Guest

Tack för tipset, vi har också beställt varan. Hoppas på bra resultat.

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Har satt dit ett sånt myggnät m magneter i min gäststuga. Fungerat fint i 2 år nu. Magneterna "suger" precis lagom hårt. Funkar bra även för katt o hund att gå genom, säger "klick" bakom dem o myggnätet är stängt igen. Men man behöver sätta fast nätet i ytterkanterna med t.ex kardborrband. Till mitt nät följde nån sorts stora nubb/häftstift med, de lossnade.

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Hej vänner
Vi söker efter ett myggnät vi sett. Det är inte knutet till någon specifik modell. Det är delat på mitten och går igen automatiskt och låses med magneter.
Är det någon som vet var det finns att köpa?
Tacksam för svar :)
Kerstin och Gösta

Hej!
Det har funnits på City Gross i Uppsala.
Jag tyckte inte att det skulle fungerade tillräckligt tillförlitligt i vår camper så jag har tillverkat ett eget som garanterat sluter helt tätt.
//Conny

noynoy

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024

Denna köpte vi till förra husbilen och blev väldigt nöjda med den.
Då den gick att rulla ihop så lätt. Gömde den bakom en liten tygkappa ovanför dörren.

Moskito Net - Fiamma

/Noynoy

Toppen