• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Myggdörr till plåtis

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Jag ser att Pössl kommer med en smart myggdörr på 2013 modellerna. Vet någon om en sådan går att köpa och eftermontera på tidigarer årsmodeller?

Här finns panoramabilder på några av Pössl:s 2013 modeller. Alla tycks var utrustade med den fiffiga insektsdörren (fliegengittertür).
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Sv: Myggdörr till plåtis

Jag ser att Pössl kommer med en smart myggdörr på 2013 modellerna. Vet någon om en sådan går att köpa och eftermontera på tidigarer årsmodeller?

Det går tydligen bra att eftermontera denna myggdörr. Jag hittade en tråd på Kastenwagenforum där man beskriver installationen på en Adria twin SL och en Pössl 2win -12.
 

B Bergman

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2025
Sv: Myggdörr till plåtis

Det finns typ myggnät som till hälften är fast och hälften öppningsbar.finns att köpa i tyskland i tillbehörsbutikerna. Jag kommer nu inte ihåg på vilken www-sida jag såg den. Men har en sådan bil och är mycket nyfiken på den du presenterar.
 

Viña del Mar

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9364
Medlemskap
2024
Sv: Myggdörr till plåtis

Hej,

Jag har precis ringt till en Pösslåterförsäljare i Pukavik och frågat om möjligheterna att montera en myggdörr i en Adria Twin -09. Myggdörren kostar 4500 kr men de kunde inte svara på ifall det är möjligt eller inte att montera. De påstår att det är som att sätta in en Volvo-del i en Mercedez...
Jag kunde se på deras egen hemsida att de säljer Adria Twin-bilar men de verkade inte vara så serviceinriktade just idag.

Är det någon som har provat att montera en myggdörr i en Adria Twin så är väldigt intresserad av detaljer!!

Med vänlig hälsning
Enzo:wall:
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Myggdörr till plåtis

Hej,

Jag har precis ringt till en Pösslåterförsäljare i Pukavik och frågat om möjligheterna att montera en myggdörr i en Adria Twin -09. Myggdörren kostar 4500 kr men de kunde inte svara på ifall det är möjligt eller inte att montera. De påstår att det är som att sätta in en Volvo-del i en Mercedez...
Jag kunde se på deras egen hemsida att de säljer Adria Twin-bilar men de verkade inte vara så serviceinriktade just idag.

Är det någon som har provat att montera en myggdörr i en Adria Twin så är väldigt intresserad av detaljer!!

Med vänlig hälsning
Enzo:wall:

Har funderat i samma banor. Man måste nog kolla om köksskåpet och dörren går fri från varandra. Kan hända Pössl har flyttat en halv cm.
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Sv: Myggdörr till plåtis

Jag har mailat till Pössl i Tyskland och frågat om ett eftermontage av myggdörren var möjligt på min Pössl -11 och det var ok förutom en liten ändring i insteget. (unsere Insektenschutztür passt auch in unsere Fahrzeuge vom Vorjahr. Es ist dafür eine kleine Änderung im Einstieg, nicht aber am Küchenblock nödig.) men av de trådar jag läst på Kastenwagenforum kan det innebära en del problem att eftermontera dörren på andra märken.

Här finns ett alternativ som bör funka på alla modeller. :)
 
Toppen