• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mygg i bilen

F

F.d. 56194

Guest
Mygg i bilen, kanske inte aktuellt just nu men inför en planerad resa till Lappland kommande sommar känns det viktigt. Hur skyddar ni er från att få in ohyran i bilen? Det finns någon elektrisk kontakt med tablett men hur hälsosam för oss är den i en liten hb?

God Jul och Gott Nytt År

Avarage

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Mygg i bilen

Har en sådan, minns bara inte var den är köpt för tillfället, men de fungerar bra och vi har varken känt av några hälsoproblem eller kunnat läsa oss till några sådana risker.

Alternativet är ju att låta den gå en stund när man inte är i bilen för att sedan stänga av/släcka ner den när man väl är inne.

Glöm inte sätta myggnät för ventilationsgenomföringarna, där det på vår nuvarande bil kom in mygg tidigare. Vi tejpade bara fast en bit myggnät för resp. genomföring.

Mvh!
// Niklas

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Mygg i bilen

Finns flera trådar här som behandlar detta ämne. Vi var många här i klubben som köpte "medikamenter" och elektrisk hållare från England i somras. Ingen har skrivit något negativt om dessa mirakelmedel.
Du får nog bara välja pest eller kolera och jag vet vad jag väljer efter en sommar i Kiruna, Nikkaluokta o Abisko (Lappland).:)

Toppen