• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Musöverfall på ställplats !

Sörren

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024
Hej vi började vår tripp till Moseldalen 26/4 och stannade till för natten på ställplatsen i Gränna.
På morgonen när vi ska fortsätta så har en mus tuggat av halva bilbältet under natten.
Det var som en stor uppriven luddtofs mitt fram vid naveln på kulmagen när man drog på sig bältet.
På kvällen åt vi iof ost och kex.
Jag trodde att mössen kunde visa lite hänsyn till folk som är på resande fot, fan det var ju bara en natt.
:(

F

F.d. 17941

Guest
Sv: Musöverfall på ställplats !

Snålheten bedrar visheten. Hade du serverat lite ost till de hungriga mössen hade du fått behålla bilbältet !
Hur gjorde du sedan med bilbältet ??
Lasse

F

F.d. 30092

Guest

Vilken mus var det? Eller var det en råtta?:spinny:

Diesel Doris

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2025

Oj, i sämsta fall är det en råtta och den kan vara kvar i bilen. Råkade ut för en sådan som klättrade på förtöjningslinan till segelbåten på Itaka i Grekland. Är det så rekommenderas stor bur, bra bete, ta in på hotell en natt så får ni se vad som händer i bilen. Jag fick fast min otäcking på lite över 20 cm+svans. mvh Peter

F

F.d. 52945

Guest

Hrmm. är ni säkra på att det är en mus, samma sak har hänt mig precis och det är min munkjacka med metallblixtlås som tuggade på bälttet....just det, vid kulmagen, har beställt nytt och det är inte gratis men bilen går inte igenom besiktningen nästa år om jag inte bytar.

//Pilot

Sörren

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024

Snålheten bedrar visheten. Hade du serverat lite ost till de hungriga mössen hade du fått behålla bilbältet !
Hur gjorde du sedan med bilbältet ??
Lasse

Hehe jag klippte bort luddet och ersatte det förlorade biten av bältet med silvertejp!
Jag hade ju också även spännband i bagaget men det skulle vara jobbigt varje gång man ska ut och in i bilen.
;)

Sörren

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024

Jag har en trött råtthund men musen var ju bara fram till springan där bältet löper in, så den kunde tugga utan anfall från denna.

Bilagor

• IMG_0595.JPG
    IMG_0595.JPG
    1,7 MB · Visningar: 6
F

F.d. 17941

Guest

Vi hade en boxervalp som inte ville vara ensam i bilen och demonstrerade detta genom att delvis äta upp säkerhetsbältet, detta med förde KÖRFÖRBUD på fordonet som följd tills felet med säkerhetsbältet var avhjälpt, en extremt dyr hund eftersom inte bara bilbältet gick åt hel,,,,, utan även ett fint kastspö ( utan drag ) och ett ar dyra fiske stövlar ,en mun korg och mycket besvär.....
Hoppas ni fick bilbältet fixat omgående , annars kan det bli trassel.. Good lock !
Lasse

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Du hade väl fått med musen från logen.
/Vidhem

Sörren

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024

På vägen hem från Moseldalen stannade vi för natten på ställplatsen Bengt I Örkeljunga.
Jag passade då på att gå in o fråga vad ett säkerhetsbälte kostade hos dem ca 3500:- sa de.
Kom sen till stockholm och beställde ett bälte hos Kilström bil i Årsta och där kostade det bara 2181:-
Jag såg även att hos Bengt i Örkeljunga kostade en LTC 19 tums tv 3500:- jag köpte denna tv förra året och betalade 2290:- för samma TV.
På erlandsson brygga tar de idag 2490:- för denna TV.

Jag har nu konstaterat att det är väldigt dyrt att göra sina affärer vid Skåneporten.
:swoon:

Senast ändrad:

Sörren

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024

Jag har nu bytt säkerhetsbälte och tätat infarten för mössen med stålnät och fogskum.

Fogskummet är inte över hela hålet utan bara så nätet sitter fast. Det kan ju behöva komma luft igenom samtidigt och mössen inte gillar att tugga på skummet.:spinny:

Bilagor

• 137.JPG
    137.JPG
    2 MB · Visningar: 4
  • 136.JPG
    136.JPG
    2,7 MB · Visningar: 4
Toppen