• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motorvägskörning i Tyskland

F

F.d. 14038

Guest
Jag startar ett nytt ämne då det diskuterades i ett annat men då låg utanför ämnet nämligen dieselförbrukning. Jag kontaktade en kompis som kör dagligen nere i europa med en långtradare och frågade honom hur han upplevde detta med att vissa inte höll föreskriven hastighet. Han som Belgien svarade att det finns bara ett problem och det är chafförer från forna öststaterna just för att dom skiter fullständigt i andra traffikanter på vägen, dom ska bara fram till vilket pris som helst. Detta enligt honom som kör där dagligen. Han sade också att det bästa är att lägga sig bakom en Tysk eller Svensk och ligga kvar där ty då går det lagligt fort och säkert. Var på Rygen i somras och var själv väldigt nära att krocka med en personbil med släpvagn efter och den var skyltad med PL. Troligen en egenföretagare som for runt i landet och gjorde jobb. Efter detta önskar jag alla medlemmar ett riktigt gott nytt år.:cool::cool::cool:
 
Toppen