• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motorstörningslampa

F

F.d. 52908

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 2,3l
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,3l
Årsmodell Chassie: 2009
Husbilsfabrikat: Dethleffs
Husbilsmodell: 6501
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2009
Ämnesområde: Motor
Hej. Finns ju många trådar om tänd motorstörningslampa. Typiskt att den tänds nu när helgen börjar. Min tändes nu och det indikerar siffror i displayen 011, 013, 016 osv. Åker naturligtvis till verkstaden på måndag, men tänkte ändå köra några mil i helgen. Motorn går fint och jag märker ingen skillnad på styrkan. Är det någon som känner till om man orsakar några skador på motorn om man kör.
Trevlig helg på er!!/sören
 

Riverman

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
10426
Medlemskap
2024
Hej.
Har haft något liknande, ringde verkstaden och dom sa att lös den gult
så kunde jag köra vidare men om den lös rött så skulle den bogseras.
Min lös gult men motorn gick inte att köra över 2.500 varv. Var ganska jobbigt. Felet var den elektriska förvärmningen i motorn. Den sitter i ett slang och kostar 520:- men felsökningen gick på 4.500:-, trist men vad gör man.
Hoppas det var till någon hjälp. Riverman.
 
F

F.d. 30254

Guest
Hejsan.
Vi hade också en misär sommar förra sommaren med lysande mororlampor som avlöste varandra.
Sista felet som hittades och som har gjort att våran HB funkar nu var ett givarfel som styr avbränningen av partikelfiltret. Givaren bytte dom i strömsund på vår resa och sen dess har bilen gått bra.
Sjukt tråkigt med krångel. Hoppas ni får en lösning på erat problem.

Med vänlig hälsning,
Jocke och catrin.





Riverman skrev:
Hej.
Har haft något liknande, ringde verkstaden och dom sa att lös den gult
så kunde jag köra vidare men om den lös rött så skulle den bogseras.
Min lös gult men motorn gick inte att köra över 2.500 varv. Var ganska jobbigt. Felet var den elektriska förvärmningen i motorn. Den sitter i ett slang och kostar 520:- men felsökningen gick på 4.500:-, trist men vad gör man.
Hoppas det var till någon hjälp. Riverman.
 
Toppen