• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor Motorn

Antons

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Upplandsbro
HBK-Nr
41010
Medlemskap
2024
Hej jag har ett problem när jag ska komma i gång med min husbil både på ettan och backen om jag ger lite eller mycket gas när jag släpper koppling så dör motorn om jag inte rör gasen utan låter bilen rulla någon meter efter jag släpper koppling då fungerar det med andra ord har jag åstadkommit många käringstopp det är en husbil med Ford motor från 2009
 

fluolof

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Vilhelmina
HBK-Nr
2349
Medlemskap
2024
Min uppdatering av motorstyrningen som gjordes på Ford verkstad hette ( 15P08 PCM CALIBRATION ),
inga motorstopp numera. Ska enligt uppgift även fixa det fel på insprutningen som Ford hade tidigare och som orsakade motorhaverier.
 

Antons

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Upplandsbro
HBK-Nr
41010
Medlemskap
2024
Jag hade problem med att motorn (årsmodell 2008) inte orkade vid start. Efter att ha fått motorprogramvaran uppdaterad blev det en helt annan bil.
Min uppdatering av motorstyrningen som gjordes på Ford verkstad hette ( 15P08 PCM CALIBRATION ),
inga motorstopp numera. Ska enligt uppgift även fixa det fel på insprutningen som Ford hade tidigare och som orsakade motorhaverier.
Hej och tack men vilken verkstad har du anlitat och hur mycket pengar fick du betala
 

fluolof

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Vilhelmina
HBK-Nr
2349
Medlemskap
2024
Gjorde uppdateringen av programvaran i Umeå, det hade tydligen gått ut ett servicemeddelande till den tidigare ägaren så uppdateringen var kostnadsfri. En annan Fordägare som jag tipsade om detta fick betala 500 kr och det berodde troligen på att hans bil var direktimporterad .Skriv gärna i tråden så vi vet hur det går för dig.
 

Antons

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Upplandsbro
HBK-Nr
41010
Medlemskap
2024
Gjorde uppdateringen av programvaran i Umeå, det hade tydligen gått ut ett servicemeddelande till den tidigare ägaren så uppdateringen var kostnadsfri. En annan Fordägare som jag tipsade om detta fick betala 500 kr och det berodde troligen på att hans bil var direktimporterad .Skriv gärna i tråden så vi vet hur det går för dig.
Kommer självklart att höra av mig tack
 
Toppen