• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motorlampa

Jansson68

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
23449
Medlemskap
2024
Hej har en adria matrix 2014 byggd på en renault master, får felmeddelande check injection och check emission, bilen går precis som vanligt inget konstigt, någon som haft samma problem?

fritidsbonden

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
11285
Medlemskap
2024
Prova att dränera bränslefiltret på ev vatten, i botten på filterhållaren sitter ett litet plastvred, öppna där, tag upp det någon deciliter av det som rinner ut och kolla om där finns något vatten.

Eldblom

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
41562
Medlemskap
2024
Hej har en adria matrix 2014 byggd på en renault master, får felmeddelande check injection och check emission, bilen går precis som vanligt inget konstigt, någon som haft samma problem?
Tydligen så är det vanligt med vatten / oxid i kontakter uppe på motorn. Testa dra isär och inspektera de du kommer åt. Sett flera som efter att ha tagit isär dom och återmonterat dom så ha det blivit bättre kontakt och felet försvunnit

Helena & Stefan

HBK Medlem
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
28381
Medlemskap
2024
Sitter en slang från avgasröret som mäter trycket. Säger felcoden att slangen är dåligt monterad kan det vara denna. Körde tre år med detta till jag fick ombesiktning. Nu är den bytt och lampan släckt.

Helena & Lasse

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2025
"What is a check injection system warning in Renault?
When any one or more components of the injection system, like the fuel filter, injector, accelerator pump, sensors, nozzle, and electric parts, are faulty, malfunctioning, or dirty, then it can trigger an error message of the check injection system
."

Toppen