Hej, ett förslag till. På en del bilar finns den kvar, på en del bilar är den bortplockat, och på en del kanske den aldrig ha funnits...
Har du en T koppling på bensinslangen en bit före förgasaren ?
Om du har en sådan så kommer ju ena slangen från bensinpumpen, går rakt genom, och den korta slangen går till förgasaren.
Om du har T kopplingen där så har du en slang som går nedåt också och det är en återledare till tanken.
Inne i T kopplingen som brukar vara av vit plast så är det bara ett liiitet hål i utgången som går nedåt för att bromsa returflödet rejält.
Jag har inte fått klarlagt om det är för att lite bensin skall gå tillbaka till tanken så bensinen cirkulerar lite och inte blir för varm på tomgång och sommarvärme eller om det är till för att "jämna" ut trycket från pumpen lite ????
Du kan kolla på två sätt.
Antingen klämmer du
helt samman slangen som går tillbaka till tanken, för nålventilen i förgasaren om den är frisk skall kunna hålla mot i alla fall. Kolla så förgasaren inte flödar över först i kanske fem minuter och ge dig sedan ut på provkörning.
Eller också plockar du bort T kopplingen och börjar med att titta om plasten ser torr och trasig ut så det
lilla hålet inne i plasten/hålet till returslangen har spruckit upp och blivit för stort.
Även om det ser ok. ut så plugga returslangen så länge, och anslut slangen från pumpen direkt till förgasaren.
Låt bilen gå ett tag innan provkörning och håll lite koll på att förgasaren inte flödar över om nålventilen inte skulle orka hålla mot.
Om det funkar så ge dig ut med plattan i mattan och se om det hjälpte just mot hack och kraftnedgång på fullgas.
Man kan få ditt problem bl.a. om stora tryckfjädern inne i pumpen är rostig så den har tappat trycket ut från pumpen, men du har ju en ny pump och då kan det vara den fula lilla T kopplingen som öppnat upp sitt returhål för mycket när motorn behöver max. med bensin och flödet med bensin är för stor i återledningen........ Om du nu har en T koppling på slangen före förgasaren.
Det kan ju också som redan föreslagit bero på att pumpen suger tjuvluft på sugsidan kanske bara av sprucken slang, eller att filtret inne i tanken är halvtäppt, eller filtret i förgasaringången....
Eller tändningen

.
M.v.h. JANKRO.