• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Morgonhälsning

F

F.d. 14038

Guest
En riktigt god morgon till alla husbilsåkare och andra trevliga mäniskor i hela Sverige.

Sitter själv kvar här hemma med snuva och hosta samt nysningar men mår för övrigt mycket bra.

Till helgen ska jag och hustrun gå på turmässan i Göteborg.

Får se om vi hittar något nytt resmål eller dyligt i Italien och Tyskland som vi snart ska resa till.

Ha nu en riktigt bra dag.

Hls Laika.

F

F.d. 839

Guest
Sv: Morgohälsning

Hejsan Laika,

God morgon på dig också. Förkylningar är tyvärr något som vi måste lära oss att leva med, ett varmt glas vin med två magnecyl och genast i sängs gör susen för mig.

Stormen har lagt sig, nu är det bara 5 beaufort i inlandet så det värsta har drivit över till Tyskland, tack och lov.

Ha en riktig fin dag (krya på dig) :)

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025
Sv: Morgohälsning

Godmorgon själv och även ni andra där ute i vida världen.

Sitter just nu på jobbet, har gjort morgonsysslorna här på skolan.
Väntar nu på att :mat: ska serveras i matsalen.
:msn_stormy:gör det "som vanligt" men humöret är på toppen.
Det är ju snart Påsk och :msn_sunglasses: för då ska vi ska ju ut med :mh4:

:bye:

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Morgonhälsning

Morsning

Gör som Kingen sitter på jobbet!!!
har fält ner persiennen så jag slipper se vädret
drömmer att jag åker husbil:D

Gurra

F

F.d. 3727

Guest

Trevligt med en glad morgonhälsning. God Morgon alla.
Trevligare väder kunde det få vara. Just nu +1 grad, snöflingor från kompakt grå himmel. Bra ändå
för snart hämtar vi husbilen från "ladan", första April är bestämt.
Ha en bra dag och sköt om er.
mvh Olle.

K & P Express

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2025

God morgon alla i detta avlånga land!
Sitter också på jobbet med en kaffe bredvid, har just gått igenom morgonens mailskörd och nu loggat in på HBK.
Vädret i Mölndal där jag fn. arbetar är tyvärr trist.
Men det som lättar upp humöret är att på söndag ska vi till Codat i Fritsla för att för första gången se vår nya husbil som vi beställde i september 2007!
Det kommer att bli en underbar stund att få se ekipaget 'live' för första gången!
Nu ska den utrustas med det som inte är fabriksmonterat, markis, solpaneler, backkamera mm.
Planerad registreringsdag 3/4, sedan börjar säsongen!
Livet leker!!!

F

F.d. 6238

Guest

God Morgon Laika och alla andra.

Sitter också på jobbet "köksbordet" och väntar på att kaffet skall bli klart. Ja, idag blir det mycket "jobb". Skall åka å proviantera, sedan skall vi ut på första jobbet och det blir till Kroksjön. Där skall vi slita med promenader och vi skall om vi får ork över att umgås med Bacillen.

Sedan kanske det blir att tvinga i sig en ÖL eller två. Dessutom kanske, jag sa kanske, att det kan bli en lille en som "tilltugg" när man sitter å grillar.

Ja, livet är tufft ibland. Emellertid så slutar vi "arbetet" på Lördag. Då blir det fin avkoppling från de där "tunga arbetet med Husbil.

Puuh, vad skönt det skall bli att passa barnbarnen.
(Hade inte örona varit i vägen så hade flinet gått runt huvudet)

Asgarv på Er vänner, det är TUNGT att va
Pensionist.:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:

Tom o Cina

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1547
Medlemskap
2025

Hej alla HBK ute i vårt avlånga land, här i östra Blekinge har vi en strålande morgon, inte ett moln på himlen. Blir snart en långpromenad med hundarna o sedan till staden o möte på jobbet. Hoppas ni som ska ut i helgen får det bra med mycket god mat o det lilla tillbehöret. Har snart själv abstinens för att inte husbilen kommer, hade hoppats till påsk, men handlaren hade inga höga förväntningar om det när jag ringde han igår, så det blir väl en påsk hemma i trädgården. Du Kent i bacillen så du vet så dyker vi troligtvis inte upp på skattgården i Påsk, men ni som ska dit får ha så trevligt, Mvh Cina

F

F.d. 29815

Guest

God Morgon från ett snöigt Småländskt Högland,
Vi kan tipsa er om en underbar liten stad vid Rhen, Bacharach, gamla hus, ringmur, små mysiga vinkrogar, liten personlig camping och även ställplats direkt vid Rhen. Vi återkommer dit 1-2 gånger om året.
Hälsningar från nya medlemmarna
Ingnis

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Godförmiddag från ett grått Gbg.
Sitter på hemmakontoret och jobbar på distans mot företaget.
Just nu prognoser för resten av året och prel budget för nästa år. Låter väl inte så upphetsande men för en IT-ekonom (numera) så är det kul.
Mitt i alltihopa ringen en tekniker från BiÖ och frågar var mopedrampen och turbo/takfläkten skall monteras.
Plötsligt blir det där avlägsna som vi skrev under på Elmia-mässan väldigt påtagligt. Leverans 19/3. Det är kul.
Här har det regnat mycket så i svackan på tomten är det en liten sjö. Det brukar det vara när snön smälter och tjälen är kvar i backen. Men i år har vi knappt sett snön och inte haft tjäle.
Marken är fullkomligt mättad av vatten.
Tittar man på DMI så skall det bli lite sol, lite moln och lite regn. Helgardering mao.

Senast ändrad:
F

F.d. 6238

Guest

God Morgon Ni från Smålänska Höglandet Ingnis. Det var trevliga tips Ni kom med i Ert första Inlägg.

Välkommen till Husbilsklubben.se och vi fattar direkt att Ni har mycket att tillföra denna fina Husbilsklubb.

Hälsningar från Monica o Kurt.

F

F.d. 839

Guest

Ingnis,

Bacharach (N 50.05728° E 7.77002°) ett mycket fint ställe vi åker dit varannan månad. Eftersom Bacharach ligger bakom en hög mur kan man inte åka in med en husbil (höjd maximum 1.9m) men mitt emot på huvudvägen B9 ligger det en stor parkeringsplats inga fasciliteter och kostar € 7/24 timmar. I en tunnel som går under B9 finns det toa, gam gubben som sitter där och tag betalt säljer gärna vatten till Er ifall det knipper.

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024

her kommer også lige en morgenhilsen her fra Danmark:)
jeg har ledigt fra arbejdet idag:)
nu håber jeg at der ikke bliver for meget spændende at læse her i dag ;) for jeg har meget arbejde, skal sy nye betræk til dynerne i husbilen , så den kan blive påskefin
ha en rigtig dejlig dag allesammen
hilsen fra Marianne

Toppen