• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Morelo

F

F.d. 15711

Guest
hej är ny på er sida, trevligt med allt som alla skriver.
vi är i tankarna att byta vår Knaus 800 mot en Morelo, har ni/du någon erfarenher av detta nya märke.
olssons

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Morelo

Det er ikke mange som har erfaring fra merket, men når en vet at ledning og konstruktører kommer fra tilsvarende jobb hos Concorde så blir det mye likt.
2012 er første virkelige produksjonsmodell, før dette er det snakk om prototuper og preproduksjons eksemplarer. Firma oppsto når 5 meget sentrale personer hos Concorde ble uenig med eiergruppen og gikk ut sammen med personer fra en viktig underleverandør. Har ikke sett på hvem som står bak økonomisk, men allt ser ut til at de har en fornuftig plan fremover.

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Morelo är ett kvalitetsmärka väl i klass med Concorde. Bilen tillverkas i nybyggd fabrik i Schlüsselfeld och äggs av förre ägaren till Concorde Jochen Reimann och förre VD:en vid Concorde Reinhard Löhner.

Vi besökte fabriken sommaren 2011 och fick en guidad tur för att se tillverkningen.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

HTP hält einen signifikanten Anteil an der MORELO Reisemobile GmbH. Mit Sitz in Schlüsselfeld entwickelt und produziert MORELO Reisemobile in der Luxus-Klasse. Das 2010 gegründete Unternehmen beschäftigt derzeit insgesamt rund 50 Mitarbeiter. Serienstart der Produktion war im Januar 2011. Geschäftsführende Gesellschafter sind Jochen Reimann und Reinhard Löhner, die über jahrzehntelange Erfahrung im Markt für Luxus-Reisemobile verfügen. MORELO hat sich zum Ziel gesetzt, durch den Zugewinn von wesentlichen Marktanteilen innerhalb weniger Jahre eine führende Position im Markt für Reisemobile der Luxusklasse einzunehmen.

HTP är de Holländska ägarna till Knaus-Tabbert gruppen, och har också en stor andel i Morelo.

F

F.d. 24853

Guest

Hei.
Jeg har fott min nya morelo 90m i min garasje.Dette er en fantaskisk
Nydelig husbil.Jeg har hatt concorde carisma før denne men jeg må sei
morelo er bedre,og finere detaljer, det er en superbil.

F

F.d. 52999

Guest

Hej,
Trevlig läsning :) Vi hämtar vår nya Morelo Home på Husbilslandet fredag 9/5, vi tog en provtur med den för ett par veckor sedan och bestämde oss direkt, detta är ju en ny modell som är lite mindre, man känner kvalitén, tror och hoppas det är en kanonbil :)
Fler som har erfarenheter?

//Claes o Karin

Toppen