• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Moped / mc bak på HB ?

farfar66

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
18918
Medlemskap
2022
Tänker skaffa en klass ett scooter eller en 125cc scooter till våren. Sitter nu i Portugal och inser att det skulle vara synnerligen mycket lättare att ta sig till affärer och göra utflykter om jag har en motoriserad hjälp än med min nuvarande i sig utmärkta el-cykel. Vad föreslår ni som har erfarenhet om kvalite, hållbarhet etc gärna i bra begagnat skick?
Tacksam för respons!

Stratos

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
15456
Medlemskap
2025
Sv: Moped / mc bak på HB ?

Hej
Finns ju många vettiga alternativ men varför inte en Yamaha, erkänt bra kvalitet och driftsäkra.
2-takt starkare. 4-takt bensinsnålare om vi pratar 50 cc.

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Har en Honda Innova 125 snål på bränsle 0.2 l billig att försäkra vikt 105 kg
Är ingen raket med sina 9hk men enkel att köra :mcride:
Viktig att kolla att hur mycket vikt du kan lasta längst bak på hb

F

F.d. 55338

Guest

Hej.Eftersom du tydligen bor i Motala,kolla med Salles import i Norrköping.Jag köpte en Yiying150c/c (NY)förra hösten nu andra säsongen med här nere i Spanien o den funkar perfekt.Ja just det priset 8000kr o 2års garanti tycker den är värd det priset. Ove.

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Lastbryggan tar 120 kg och det är inget problem för bilen heller.
Kolla axeltrycket på bakaxeln, finns formel för uträkning av detta.( ser ut som du har enkelaxel på hb,n).
Skulle tro att du överskrider max belastning av bakaxel med lastbrygga + skoter.

I all välmening

Hejs
Claes 105

Stratos

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
15456
Medlemskap
2025

Om det är gränsfall med vikten så väger tex en Yamaha Slider endast 81 kg, finns kanske ännu lättare mopeder.

Toppen