Jag köpte ett 270 Ah Lifepo4 och inverter av Creabest för att montera under Fiat stolen.
Visste att det skulle bli slimmat men jag ville inte använda längre kablar mellan batteri och inverter än de medskickade 50m2 70 cm långa. Ville inte kapa eller skarva original kablar.
Invertern ville jag montera under soffa bakom passagerarstolen.
Lösningen blev att montera batteriet med batteripolerna bakåt.
Handtagen på batteripacken passade perfekt in i u profilerna bak på stolschassit.
Original batteriplattan i golvet skruvade jag bort och isolerade golvet ordentligt så inga kallras finns där. Manöverpanelen till invertern fällde jag in bredvid Alde panelen.
Det hela kunde genomföras med minimal åverkan, inga kapade kablar eller förlängningar.
Borrade några (6st)runda ventilationer 2 hål för batterikabel.
Hoppas att ska fungera som tänkt .
Visste att det skulle bli slimmat men jag ville inte använda längre kablar mellan batteri och inverter än de medskickade 50m2 70 cm långa. Ville inte kapa eller skarva original kablar.
Invertern ville jag montera under soffa bakom passagerarstolen.
Lösningen blev att montera batteriet med batteripolerna bakåt.
Handtagen på batteripacken passade perfekt in i u profilerna bak på stolschassit.
Original batteriplattan i golvet skruvade jag bort och isolerade golvet ordentligt så inga kallras finns där. Manöverpanelen till invertern fällde jag in bredvid Alde panelen.
Det hela kunde genomföras med minimal åverkan, inga kapade kablar eller förlängningar.
Borrade några (6st)runda ventilationer 2 hål för batterikabel.
Hoppas att ska fungera som tänkt .