• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Montering av antenn

Inge Johnsson

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Hittade en Pilote R 380 förra veckan som har gått garanterade 3400 mil och fuktri med en ålder på 19 år. Nu är kruxet att ingen TV antenn finns på bilen. Skall jag borra hål i taket för ny antenn eller finns det någon annan fiffig lösning, och vilken antenn rekommenderas

pilote 400 pix.jpg

Senast ändrad:

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Montering av antenn

Hej om du har taklucka kan du ha antenn gå därigenom har själv haft det så en gång hade en antennbit på ca 50cm från antenn som jag sedan skarvade ihop när jag skulle titta.Funkade bra

Inge Johnsson

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024

Hej om du har taklucka kan du ha antenn gå därigenom har själv haft det så en gång hade en antennbit på ca 50cm från antenn som jag sedan skarvade ihop när jag skulle titta.Funkade bra

Hade jag inte tänkt på, låter toppen då kan jag fästa antennen i takräcket och slipper hål i taket.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

status idag med helt urriven bodel. Detta pga kraftig fuktskada runt takluckan och utefter h sida och bakåt.
Har man inte jobb så skaffar man
Hälsn Bror

Rensad h sida.jpg

fukskada runt luckan.jpg

fult hb övre hörn.jpg

F

F.d. 839

Guest

Vwinge,

Otroligt, sällan ser men en så välvårdad husbil och detta efter 19 år ;)

Toppen