• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Monterat en micro i bilens bakre utrymme

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Jag går också i tankar att montera en liten mikrougn i garaget.
Någon som har tips på en väldigt liten, med hög kvalitet som klarar campingmiljön?
:)

 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.858
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
F

F.d. 22252

Guest
Det är 11år sen och bara fejk.
Finns en mindre microvågsugn som går på 12 v den har inbyggd inverter men priset är någonstans mellan 4-5000kr
Finns på ebay.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.858
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jo Jag förstod att det inte var en riktig micro, lite tufft att köra en microvågsugn på usb- uttag :twitcy:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Teoretisk sett kunne det være mulig å lage en liten microwave med effekten fra en usb utgang, men den ville ikke bli rask Frekvensene som benyttes er ikke ukjente - normalt mellom 1 og 10 GHz. Så både WiFi og 4G finnes innenfar området, derav skjermingen av senderen i en ovn. Setter en fokus på antennen og putter på noen watt effekt så blir det varmt om ikke volumet er for stort. Men jeg skulle tro at den avbildete leksaken ville bruke et kvarter til en halv time på en kopp vatn. Større volum kan en bare glemme.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.858
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Ja den är speciell, smart design.
Men den faller på djupmåttet.
Jag har i botten på överskåpen, bara 32cm djup :(
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Ja den är speciell, smart design.
Men den faller på djupmåttet.
Jag har i botten på överskåpen, bara 32cm djup :(

Jag hade också svårt att hitta en tillräckligt liten micro som skulle passa i skåpet över kylskåpet, men den här var tillräckligt liten för ändamålet och den har fungerat över förväntan, ser att den är 315mm djup så den kanske kan passa!?

https://www.elon.se/electrolux-emm1...QIVzMmyCh13lA_7EAAYASAAEgIyb_D_BwE#additional
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
Jag hade också svårt att hitta en tillräckligt liten micro som skulle passa i skåpet över kylskåpet, men den här var tillräckligt liten för ändamålet och den har fungerat över förväntan, ser att den är 315mm djup så den kanske kan passa!?

https://www.elon.se/electrolux-emm1...QIVzMmyCh13lA_7EAAYASAAEgIyb_D_BwE#additional
Precis den ugnen har jag monterad i överskåp i min husbil , fungerar utmärkt och kör den även med min inverter på 1000 w då micron har en starteffekt på 900 W. har 2 x 100 Aht i bilen och solcell på 1500 w. Kan köra micron på invertern i minst 15 min utan att jag tömmer batterierna för mycket.
 
Toppen