• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Monterat en micro i bilens bakre utrymme

F

F.d. 22252

Guest
Jättebra man har mer bruk för en micro än en tv, har inte ångrat att jag gjorde det bytet, enda bekymret är ju elen annars är det ju lätt att fixa lite mat.
 

perjan

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Kil
HBK-Nr
11397
Medlemskap
2024
I vår husbil fanns ett ledigt utrymme över kyl/frys förberett med nätkontakt.
Vi lät tillverka en rostfri ram för att passa in mikron.

Givetvis får man tänka på ev. skrammel med en ny okänd enhet.
Att den roterande glasskivan måste tas ur eller skyddas vid körning är ju självklart.
Men inuti fanns kablar mm. som inte var förankrade för mobilt bruk...... = skrammel.
Vilket fick åtgärdas

.20200512_185040.jpg
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Det verkar vara bra val Affezell. Hur många Watt? Har Du kraftig nog inverter eller ska det användas när Ni står vid el-stolpe?
Vi skulle gärna byta vår ugn, som vi hade inte använt alls, mot Micro. Men det skulle betyda kanske för mycket och komplicerat pga hantering av gasolsystem till ugnen.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Det verkar vara bra val Affezell. Hur många Watt? Har Du kraftig nog inverter eller ska det användas när Ni står vid el-stolpe?
Vi skulle gärna byta vår ugn, som vi hade inte använt alls, mot Micro. Men det skulle betyda kanske för mycket och komplicerat pga hantering av gasolsystem till ugnen.
Hej
Den drar 10000W men jag har tänkt mig att använda när jag står vid stolpe
Kanske blir en inverter längre fram
 

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
612
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Har ett skåp,över kyl och frys ledigt tänkte ha en micro där , hur mycket luft behöver den runt bli lite tight att få in den på höjden
 
F

F.d. 22252

Guest
Ska man ha en inverter är det bäst att ta till ordentligt 2000w startströmmen är väldigt hög sen tar batterierna stryk blir ju lika mycket som när man startar bilen men det är ju knappast någon som står 8min med startmotorn igång.
Life batteri kan nog fixa det med den äran. Visar min micro väl ventilerad med ordentlig fastsättning fungerade bra under spaniensemestern och 700mil. Eftersom jag hade elanslutning blev den använd en hel del speciellt när jag köpte matlåda från en restaurang som jag värmde, köpte en del färdigmat också och värmde på så slapp man ta sig iväg långt för att äta middag.
Eftersom jag inte lagar mat hade jag en del konserver med bara att hälla på tallriken och in i micron, som hemma!
SAM_0863.JPG
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Ska man ha en inverter är det bäst att ta till ordentligt 2000w startströmmen är väldigt hög sen tar batterierna stryk blir ju lika mycket som när man startar bilen men det är ju knappast någon som står 8min med startmotorn igång.
Life batteri kan nog fixa det med den äran. Visar min micro väl ventilerad med ordentlig fastsättning fungerade bra under spaniensemestern och 700mil. Eftersom jag hade elanslutning blev den använd en hel del speciellt när jag köpte matlåda från en restaurang som jag värmde, köpte en del färdigmat också och värmde på så slapp man ta sig iväg långt för att äta middag.
Eftersom jag inte lagar mat hade jag en del konserver med bara att hälla på tallriken och in i micron, som hemma!
Visa bilaga 193035
Fin micro du har fått tag i Bengtic
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
Om du köper en micro kolla vad den har för startström. Min lilla micro i bilen är på 500 w men har en startström på 900 w. Så det gäller att ha tillräckligt stor inverter. Jag måste ha minst 1000 w för att klara att starta micron.
 
F

F.d. 22252

Guest
Man är ju lokalpatriot byggd i Norrköping där jag är född, arbetade en kort tid i samma lokaler innan de byggde ungnar.
Köpte en likadan ny som jag använder varje dag hemma, den här kommer från beg affär 50kr. Köpte den eftersom jag visste om kvaliteten. Sen har en skolkamrat jobbat där i chefsposition.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag går också i tankar att montera en liten mikrougn i garaget.
Någon som har tips på en väldigt liten, med hög kvalitet som klarar campingmiljön?
 
Toppen