• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Montera tvantenn i garage

Argos 747

HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2025
Hej vi har köpt ny husbil och den har garage jag vill inte göra hål i taket kom då på den galna idén skulle man kunna sätta exvis en diginova som är en superba antenn inne garaget i bilen skulle detta kunna funka eller vet någon en inomhus antenn som man skulle kunna använda som är bra. Lösningen ska vara permanent och ingen mast på ett cykelställ hoppas på tips.

Argos 747

HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2025
Sv: Montera tvantenn i garage

Hej har varit ute i bilen och sett att det sitter en ventil på taket som jag kan dra in kabeln i från min omninova som jag köpt. antennen skall sitta ca 30 cm från den och lägger jag då en kabelkanal på taket den biten vilket känns ok att göra så slipper jag göra hål i taket. En fråga i vanliga fall brukar man skriva fast det lilla röret/plattan som antennen sitter på med taket och täta runnt plattan min fråga är kan jag bara limma plattan på taket borde hålla och vilket lim/tätmassa skall jag använda då inget hål finns när jag inte skruvar fast plattan eller borrar för mast?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Tittar ni på tv ofta?
Har ni cykelställ på husbilen?
Jag såg en som fäste ett teleskoprör med en tv-antenn i cykelstället och drog in kabeln och han hade aldrig problem med signalkvaliten.

F

F.d. 25023

Guest

En bra TV betyder nog mycket, här i Örkelljunga, lika som överallt vi varit under vintern och våren, ser vi på vår Alphatronics TV med deras inomhusantenn, den lilla staven som hänger från gardinstången.

Behöver inga hål, inga vridningar, fungerar alltid.

image.jpg

Hälsning jyrki

Toppen