• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Montera TV

Caravaner

HBK Intresserad
Kommun
Åtvidaberg
Hej!

I dagsläget har vi en liten 12V 20" tv med oss i bilen, mest för barnen ska ha något att göra under färd. Tidigare har vi med hjälp av ett par konsoler haft TVn på köksbänken, sen låser man den i skenan för mörkläggningsgardinen. Funkar, men det gör även att vi måste flytta den varje gång vi ska fälla upp bänken. Jag gillar mer permanenta installationer. Hittade ett väldigt kompetent väggfäste på nätet som skulle möjliggöra att vi kan montera tvn på sidan utav överskåpet ovanför bänken. Det är en arm på väggfästet som gör att man lätt kan fälla upp TVn och vrida den i läge.

Men, det jag undrar är, tror vi att skåpet håller? Våran bil är för gammal för att ha några fabriksbyggda placeringar för att fästa saker i väggen. Jag funderar också på, iochmed att TVn då skulle hänga i en arm som är fäst i skåpet, törs man ha den utfälld under färd så barnen ändå kan nyttja den eller blir det onödigt påfrestande med väg gupp och sånt? Tänker att armen då kommer svaja ganska mycket.

Eller är det bättre att helt enkelt fortsätta med lösningen på bänken?

Mvh

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej!

I dagsläget har vi en liten 12V 20" tv med oss i bilen, mest för barnen ska ha något att göra under färd. Tidigare har vi med hjälp av ett par konsoler haft TVn på köksbänken, sen låser man den i skenan för mörkläggningsgardinen. Funkar, men det gör även att vi måste flytta den varje gång vi ska fälla upp bänken. Jag gillar mer permanenta installationer. Hittade ett väldigt kompetent väggfäste på nätet som skulle möjliggöra att vi kan montera tvn på sidan utav överskåpet ovanför bänken. Det är en arm på väggfästet som gör att man lätt kan fälla upp TVn och vrida den i läge.

Men, det jag undrar är, tror vi att skåpet håller? Våran bil är för gammal för att ha några fabriksbyggda placeringar för att fästa saker i väggen. Jag funderar också på, iochmed att TVn då skulle hänga i en arm som är fäst i skåpet, törs man ha den utfälld under färd så barnen ändå kan nyttja den eller blir det onödigt påfrestande med väg gupp och sånt? Tänker att armen då kommer svaja ganska mycket.

Eller är det bättre att helt enkelt fortsätta med lösningen på bänken?

Mvh

Bild? Länk?

Toppen