• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Montera taklucka över förardelen

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Skall montera en s.k Skyroof över förardelen på min bil.
Måste då såga hål i plasttaket. Vill ha tips hur jag gör bäst och vad jag inte skall göra innan jag börjar såga...
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Montera taklucka över förardelen

Ett tips!

Innan du ens funderar på att sätta sågen i bilen så kolla upp med bilprovningen hur de ställer sig till detta.

Förmodar att (om det överhuvudtaget är godkänt) att det krävs en regbesiktning efteråt.


Anders
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Montera taklucka över förardelen

När du köper luckan så borde det ingå en mall för håltagningen .
Jag hade maskerat/plastfilmat upp takfronten och även tagit placeringsmått på en bil som har det monterat .

Dock har jag hört att flera tyckt att denna öppenheten som blivit med skyroof även har blivit många gånger brännande hett då solen visat sig .
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Montera taklucka över förardelen

När du köper luckan så borde det ingå en mall för håltagningen .
Jag hade maskerat/plastfilmat upp takfronten och även tagit placeringsmått på en bil som har det monterat .

Dock har jag hört att flera tyckt att denna öppenheten som blivit med skyroof även har blivit många gånger brännande hett då solen visat sig .

Hej!

På vår lucka finns det ju plissègardin som skydd för solen!!

Så det är ju inga problem.

Ha det gott!
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: Montera taklucka över förardelen

I all vänlighet har du verkligen tänkt över detta ingrepp noga. Har själv en sådan lucka och anser att det är lite i överkant med ett skyroof. När jag kör har ja ju luftkonditionring, om inte är luckan okay förstås. Som någon skrev så är det irriterande med solen, gardin måste därför användas. Vill man titta på stjärnorna så är det mysigare utomhus.
Kontentan för oss blir att det är snyggt men onödigt.
vänliga hälsningar Bill.

:wub::yes:
 
Toppen