• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Montera stänkskydd på bakhjul...

F

F.d. 30354

Guest
Hej...Är det någon som har monterat stänkskydd på bakhjul...Hur långt från bakhjul ska man sätta dom...Avstånd från mark....Var köper jag stänklappar i gummi...Någon som har en ide'......:)

F

F.d. 55291

Guest
Sv: Montera stänkskydd på bakhjul...

Köp på Swedol. 1 styck till lastbil och dela på hälften.

F

F.d. 29954

Guest

Någon annan, kanske Göte J ?, hade en kanon ide. Han köpte skärbredor av nylon plast från biltema, svarta och ca 40kr/st. Lätta att klippa, lätta att montera....

F

F.d. 53528

Guest

Biltemas är lite för små. Standard är 30 cm bredd. Jag tar gärna emot tips på stänkskydd till ett mer humant pris och mer rätt storlek.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Det kan ju vara lite svårt att fästa stänkskydd på ett bra sätt både på husbilar och en del andra större fordon.
Ett sätt som då brukar funka är att montera ett vinkeljärn eller liknande på tvären under ev. hela bilen bakom bakhjulen.
På det vinkeljärnet så monterar man en skena på var sida som har spår för stänkskydd som brukar vara rätt breda och som man då skär till rätt bredd.
Man kan också montera flera skenor under hela bilens bredd och i dem montera flera stänkskydd i bredd så man får en hel kappa under hela bilens bredd som är rätt vanligt på större husbilar.
Här har du en sida Från just SVEDOL med deras skenor och stänkskydd. De finns i lite olika bredder och höjder för man skall kunna kombinera samman något och kanske slippa att skära till höjder och bredd själv.

Swedol E-handel

M.v.h. JANKRO.

rosarna

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
10288
Medlemskap
2025

Pressade på en rostfri plåt på övre kant, blev stadigt och bra.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    1.017,8 KB · Visningar: 63

Topsy12

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
131
Medlemskap
2025

Det finns ett företag i Västervik som heter PlastoMer Sweden AB.
Där kan du få stänkskydd med text o i olika färger. 0490-82280
/Lasse

Toppen