• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Montera loss kylskåpet

F

F.d. 24435

Guest
Hej, jag har två problem;a/ tummen mitt i handen b/problem med kylskåpsdörren! Problem b kan jag ej lösa p g a problem a!
Saken är att min kylskåpsdörr måste justeras i överdelen, alltså måste jag kunna dra ut det på något sätt men hur? Har köksbänk bara någon cm ovanpå kylskåpet och har ingen aning hur jag skall komma åt att justera det. Säkerligen är detta inget problem för de flesta av er så jag hoppas på lite hjälp....tack på förhand
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Montera loss kylskåpet

jaha du ,det måste finnas någon form av fastsättning av skåpet , hitta den ,sen ska man nog kunna dra ut det ,MEN Kolla om du måste lossa gasanslutningen först , syns från utsidan,!!!
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Montera loss kylskåpet

Hej, jag har två problem;a/ tummen mitt i handen b/problem med kylskåpsdörren! Problem b kan jag ej lösa p g a problem a!
Saken är att min kylskåpsdörr måste justeras i överdelen, alltså måste jag kunna dra ut det på något sätt men hur? Har köksbänk bara någon cm ovanpå kylskåpet och har ingen aning hur jag skall komma åt att justera det. Säkerligen är detta inget problem för de flesta av er så jag hoppas på lite hjälp....tack på förhand

Tror att de flesta kylskåp är förankrade på samma sätt som vårt:

Strax innanför dörren: 2 skruvar på vardera sidan täckta med en plastknapp. Efter att skruvarna lossats kan man lirka skåpet rakt ut. Gasolslangen är tillräckligt lång för att tillåta att skåpet kan tas ut hela vägen. Detta är nödvändigt eftersom slangen måste bytas då och då.

Finns förmodligen varianter på detta. Man vill ju gärna krångla till det så att ägarna måste betala för service. Vårt skåp har jag själv monterat eftersom hela inredningen är ett hembygge.

:)
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Montera loss kylskåpet

Efter att ha "lyckats ta ut" kylskåpet har jag lärt mig
att det är förvånansvärt många skruvar som håller kylskåpet.

Tag bort alla draglådor och töm skåpen bredvid kylskåpet,
kolla på väggarna mot kylskåpet.
Nog f..ken finns det "ett par skruvar till" även där!

MEN, innan du börjar dra i kylskåpet, kolla att gasflaskorna är
stängda, bortkopplade och att anslutningen till kylskåpet är lossad.
Gör det i den ordningen av säkerhetsskäl!

Och ta gott om tid på dig!
 
Toppen