• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

MonoWheel ??

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan, jag har läst Leif & Karin's inlägg under Rabatt: Övrigt.
(Det ser ut som Leif på bilden, montro om Karin är för klok att ställa sig på en dylik maskin :D).

21400592-origpic-c0b413_jpg_0_0_100_100_350_416_85.jpg

Nåväl, det finns lite olika fabrikat och reklamfilmer om dem.

MonoWheel - The Art of Moving - YouTube

På reklamfilmerna går det lätt och bra. På privatfilmerna så håller folk på att stå på näsan hela tiden vid försök att lära sig konsten att behärska hjulet.

21400592-origpic-e0646c_jpg_0_0_100_100_300_357_85.jpg

Leif eller några andra.............Hur stor är risken att halvt slå ihjäl sig innan man med viss nonchalant värdighet skall våga visa upp sig och sitt hjul bland andra fotgängare.

Smidigt att ta med, men för dyrt om man tappar sugen, eller den lilla värdighet som man tror sig ha :rolleyes: :D.

Fundersam. JANKRO.

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: MonoWheel ??

Efter sonens önskemål så inhandlades en MonoWheel Light som kom med DHL idag.
Jag har nu testat själv som total novis, lätt är det inte;
Efter att den stått på laddning så var det då dags. Efter 20 minuters intensiv träning i att behärska maskinen så lyckades jag mycket vingligt köra fem meter rakt fram... ;)
Efter denna korta test så värker det i benmuskler jag inte visste om att jag hade... :)

Bilagor

• iPhone 4S 011.JPG
    iPhone 4S 011.JPG
    2,2 MB · Visningar: 3

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Jag är en spontan j-vel, så jag beställde en direkt. Men efter div Youtube backade jag. Jag insåg snabbt att jag nog inte hade råd att bryta/stuka några leder på gamla dar.
Avsikten var annars att ha den med i husbilen och glida iväg efter morgonfrallorna.

Istället såg jag att det fanns Seagway kopior för 10 papp. Originalet kostar 50, så än finns hopp..

/M

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Monowheel ca 13kg
Segway ca 50kg

Finns vissa fördelar med Monowheel, men det är nog förståndigare att ta cykel med cykelkorg, då kan man handla lite mer än bara frallor.. ;)

Senast ändrad:
Toppen