• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mohed camping Hälsingland

O

Ola o Kerstin

Guest
Hej.
Vi har övernattat några gånger på Moheds camping, på resor genom Sverige till Norge. Nu har vi hört att campingen har blivit nån slags flyktingförläggning, någon som vet?

Hälsningar, Ola o Kerstin

Kyrkbyn

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
179
Medlemskap
2025
Sv: Mohed camping Hälsingland

Gokväll...

Vad det gäller Moheds Camping och flyktingförläggning kan följande sägas.
Under vinter och vår har det bott ett antal flyktingar där,men nu är dom flyttade till annan ort.
Detta är uppgifter jag skaffat i dag under eftermiddagen av långliggare på campingen.

Janne P.

F

F.d. 25053

Guest

Stugorna har använts till förläggning för flyktingar under vintern. Detta skall ha upphört nu när turistsäsongen har börjat. Campingplatserna är inte berörda.
/Stig

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Jag har bara båliga vibbar när det gäller den campingen.
På 80 talet var det en dödsolycka på campingen.En man drog sin el-sladd från att elutag
med sladden över axeln och fick stöm genom kroppen och dog innan ambulansen kom fram.
Jag har påtalat det för några som gjort samma sak ,satt i elskåpet för
husbil/husvagnen, men de hade hela sladdar sa dom.
/Vidhem

O

Ola o Kerstin

Guest

God afton.
Då vi stod där på hösten för två år sen tog vi en plats så nära servicebyggnaden som möjligt, på natten var det inbrott där och duscharnas myntlås blev uppbrytna. Vi märkte ingenting förrän på morgonen då vi tänkte duscha. Enligt personalen så var det inte första gången sånt hände.
Jag har senare undrat att vad har dom för klass på tjyvarna i domdär trakterna egentligen, bryta ett tiotal myntlås för några enkronors skull, det täcker knappast omkostnader för bil, bränsle, obekväm arbetstid m.m

Hälsar Ola o Kerstin

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022

Vi har stått där 4 nätter i måndasskiftet maj-juni och flyktingarna är inte kvar där.
det har varit diverse inbrott i bygden under tiden flyktingarna var där enligt
lokalbefolkningen. Vi hittade nämligen en gammal bekant i grannskapet.
Nu pågår att fint upprustningsarbete på campingen. Någon avgift för dusch
finns inte och man har satt upp en solcellsanläggning för varmvattnet och den
ska i bruk i sommar. Vi tycker nog att campingen är prisvärd och att det man
behöver finns där. Jag tror att den blir bättre och bättre. Vi stod där även i höstas
och även sommaren 2007.

Toppen