• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Modigt

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
:wub:Jag måste säga att det är modigt av en del medlemmar att sälja huset ta steget och flytta ut i husbilen.
Det är lite av den amerikanska drömmen att vara fri åka dit näsan pekar.
Vi bugar och bockar
Beundrar er som vågar satsa på något nytt.
Sitter nu hemma med kaminen som TV alltid bra program på den kanalen:music-icon:
Drutten och Druttan

Senast ändrad:
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Modigt

Håller med er Drutten och Druttan!
Jäsiken tufft och avundsvärt:D
Frugan och jag funderar på att byta till ett mindre hus och bara det tycker vi är ett svårt och stort steg:eek:! (Alla prylar som man har sparat)

Känns det igen? Sedan frågar man ungarna om det inte är något som de vill ha!
" Näää, spara inget till oss", inte våran stil direkt!

Så de som vill och törs ta steget fullt ut och flytta runt i en husbil är riktiga vinnare!

Anders& Marie-Anne som inte törs!

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52943

Guest

Håller med er Drutten och Druttan!
Jäsiken tufft och avundsvärt:D
Frugan och jag funderar på att byta till ett mindre hus och bara det tycker vi är ett svårt och stort steg:eek:! (Alla prylar som man har sparat)

Känns det igen? Sedan frågar man ungarna om det inte är något som de vill ha!
" Näää, spara inget till oss", inte våran stil direkt!

Så de som vill och törs ta steget fullt ut och flytta runt i en husbil är riktiga vinnare!

Anders& Marie-Anne som inte törs!

Nja - det blir inte alltid som man tänkt. Vi planerade att sälja huset för att flytta till ett riktigt litet tegelhus med minimalt behov av underhåll och minimal trädgård - bara lite gräsmatta. Vi hamnade i en gammal träkåk från 1911 med jättestor ostyrig trädgård. Fattar inte riktigt hur det kunde gå på detta viset?
:confused:

Frank Ekman

HBK Medlem
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024

:yes: Vi är en av dom som har sålt huset och flyttat ut i husbilen. Har nu bott i den i 4,5 månader och har inte ångrat en sekund vad vi gjort.
Fast vi är inte fria att åka vart vi vill ännu. Det är några år kvar att jobba, men den tiden kommer också.

/ Yvonne

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Kan bara instämma med föregående talare.
Även jag och frugan bor i våran bil sedan i midsommras, vi trivs utmärkt.
Man skulle gjort detta tidigare, trotts att jag har många år kvar att jobba.
MVH KEJO 20

F

F.d. 5106

Guest

Häftigt att bo i bilen, men en fråga : vart har man den står ? och postlådan, är den monterad bak ... eller.. (vad tycker brevbäraren om det :p )

F

F.d. 55368

Guest

Jag har den 27/11 bott i min "morrhoppa" i tre år. Och älskat varje minut. En del svårigheter har det varit speciellt de två föregående vintrarna. Stormar och slut på gas när det varit som kallast. Men det är lärdomar för att tänka på det mesta som kan ske. Ändå verkar det som man missar en del. Nåja det är aldrig för sent att lära nytt. (Har till ex. själv bytt startmotor.....De ni! (Fast grabben fick efterkolla och spänna bultar). Har ochså legat på taket och cilikonat om en stor och en liten lucka. Det var inte kul för jag har höjdskräck. Men men det är bra att klara nå´t själv. Katterna trivs ochså jättebra fast Harley får jag ha kopplad när dörren är öppen. Lilla Ängel är blyg och går inte så många meter. Här i Portugal har jag nått ett stort mål. Hittills har jag sluppit värk. Den började hemma men jag körde ifrån den nå´n stans i Frankrike verkar det som. Önskar er alla det som jag har nu....Gött.... Postlåda har jag hos föräldrarna. Plus autogiro för räkningar od.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen