• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Modernisera ljud i husbil

standers

HBK Intresserad
Kommun
Svedala
Hej på er alla!

Nyblivna ägare till en Dethleffs från 2017. Vi visste inte så mycket om den "multimediaenhet" som satt i bilen, det visade sig att vara en Kenwood DDX317BT. Jag har aldrig ägt en Kenwood någonsin, så jag har inga preferenser alls och visste inte heller vad jag kunde förvänta mig.

Känslan är ju att den inte känns helt modern. Det finns möjlighet att ansluta via Bluetooth och det fungerar hjälpligt. På skärmen visas vilken låt man spelar men plöstligt så uppdaterar den inte längre och verkar att delvis tappa kontakten med telefonen.

Jag blev först positivt överraskad att det fungerade överhuvudtaget men nuförtiden finns det ju mer man önskar sig än bara att kunna spela musik. Jag har därför sneglat lite på dom olika typer av enheter som finns som ger möjlighet att köra Apple CarPlay. Exempelvis en sådan här: Lamtto RC14 9.26" Wireless Car Stereo Receiver Protable Carplay Screen for Car with 4K Dash Cam

Någon som har erfarenhet? För att kunna använda denna så vill man ju även kunna få in ljudet i Kenwood-enheten och då antar jag att man måste komma åt den på baksidan. Det kan säkert bli ett spännande äventyr, man behöver tydligen någon form av specialverktyg för att kunna få ut enheten.

Alla tips och tankar uppskattas.

Mvh / Stefan

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Hej på er alla!

Nyblivna ägare till en Dethleffs från 2017. Vi visste inte så mycket om den "multimediaenhet" som satt i bilen, det visade sig att vara en Kenwood DDX317BT. Jag har aldrig ägt en Kenwood någonsin, så jag har inga preferenser alls och visste inte heller vad jag kunde förvänta mig.

Känslan är ju att den inte känns helt modern. Det finns möjlighet att ansluta via Bluetooth och det fungerar hjälpligt. På skärmen visas vilken låt man spelar men plöstligt så uppdaterar den inte längre och verkar att delvis tappa kontakten med telefonen.

Jag blev först positivt överraskad att det fungerade överhuvudtaget men nuförtiden finns det ju mer man önskar sig än bara att kunna spela musik. Jag har därför sneglat lite på dom olika typer av enheter som finns som ger möjlighet att köra Apple CarPlay. Exempelvis en sådan här: Lamtto RC14 9.26" Wireless Car Stereo Receiver Protable Carplay Screen for Car with 4K Dash Cam

Någon som har erfarenhet? För att kunna använda denna så vill man ju även kunna få in ljudet i Kenwood-enheten och då antar jag att man måste komma åt den på baksidan. Det kan säkert bli ett spännande äventyr, man behöver tydligen någon form av specialverktyg för att kunna få ut enheten.

Alla tips och tankar uppskattas.

Mvh / Stefan
Eller byter du till en ny med stor skärm, finns mycket att välja på om du söker

https://www.amazon.se/Dynavin-Android-bilradio-navigator-Citro%C3%ABn-Peugeot/dp/B0BR91LVTY/ref=sr_1_5?adgrpid=122737064538&dib=eyJ2IjoiMSJ9.mN8mirRaPp4tErDQmsJjx7YqJz0eOjW6MA89Z5F4vwPtNV9Jg9ZxhAW7U0wm9zRDkpLEdN-gAypnQZ0JahIibO_uu4yI7IuZwsl0a9cPGipbwFRc74bbo5sk5Utfy3Z4zh-0mryS29eF4i54MThljjoIUlA5Yrtb60yPDXUXr5XF5aB-oASY2-PGcNp8ADwBYM0FtAtXZvlCOmKGeDL0rI1OEo5MgiBMM_YL-rBwE3_H6uO8cA4xvpnVan3ppWrWq844a9T3dYhknR19pdfENogGySMLe5I6qPsP66aKFCK7vPW-Cri-Fi4CCCCrUR1ica-hNt3Ma5tgtNPHhCRX4bpjFQJq25zIconH3HPH_leQNWyjxhCOxEbAHOso4g7vpOCfUF5DroNDQcLMEGwo5SYtMCFiWn3028GQrIkoYzdvZNBWGgbZSX6Yo8Xz0epq.DzPuPoOM6vD4wD9tpidh1sZXSUdjfngOC7rWqaeCz9I&dib_tag=se&hvadid=678331023522&hvdev=c&hvlocphy=9196296&hvnetw=g&hvqmt=e&hvrand=12187315586394540333&hvtargid=kwd-547941050060&hydadcr=5422_2410650&keywords=dubbele+din+radio+fiat+ducato&qid=1738325013&sr=8-5

labrador cluedo

HBK Intresserad
Kommun
Borlänge
Ska du ha en snabb spelare så gå efter en med bra processor och senaste android.
Jag velade en del över att få till det tekniska men väljer du en webshop med svensk support så är det superenkelt.

Denna hade allt jag behövde och var prisvärd: Azom XBO Multimedia Bilstereo | FIAT DUCATO CITROËN PEUGEOT HUSBIL 2006 - 2022+ | 9

Kände inte att jag behövde gå upp på någon av de större eller kraftigare för att få en modern känsla.
Men checka med butiken innan så allt passar och det inte är något man behöver tänka på.

Toppen