• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

MOBILTELEFONEN HAR BALLAT UR

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Hej!

Eftersom en olycka sällan kommer ensam så slog åskan ner och sabbade vår fasta telefon en vecka.

När den kom igång i dag så kunde jag ringa, men inte till min egen mobiltelefon, en Nokia 1110i??

De hörs ingen signal utan displayen visar en soptunna, uppringande nummer, kontaktsymbolen (en lur), en fylld ring med ett vitt X samt texten "ringer". Jag kan besvara samtalet.

Knappar jag så kommer texten "Detta är ett blockerat samtal".

Eftersom jag själv inte spärrat mitt eget hemnummer och instuktionsboken inte säger något, så ringde jag Telia som efter 2 timmar i luren med olika avdelningar som undersökte om Telia spärrat. Så kom man fram till att Telia INTE kan spärra enskilt nummer i mobil- hepp!

Jag har flyttat simkortet till en annan mobil och det fungerar utan problem. Alltså borde problemet vara i min mobil.

När jag tar upp "Missade samtal" för mitt hemnummer så finns där ett val "Till kontrollistan" vilket ger texten "Lägga till ett nr i block.listan?" + hemnummret.

Dessvärra kan jag bara välja OK eller tillbaka.

FRÅGA hur raderar jag block.listan?
// Conny
 
Toppen