• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mobiltelefon

F

F.d. 53358

Guest
Fick just nu reda på att min kusins barnbarn 17 år FRONTALKROCKAT med moped mot en bil.
Bilisten har erkänt för polisen att han mixtrat med mobiltelefonen och kommit över på fel sida,
Detta hände för två veckor sedan och hon har blivit opererad var annan dag sedan dess. i morgon ny operation.
När ska det tas en lag i Sverige om detta ofog och hur många ska bli skadade eller dödade på grund av detta?
Ingen kan övertyga mig om att man har samma uppmärksamhet på vägen samtidigt som man SMSar
Detta är förskräckligt. Jag gråter. En ung människa som har livet framför sig. För en j...a telefon.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mobiltelefon

Lagen finns och bilföraren får sannolikt en hård dom för vårdslöshet i trafik.
Lika vårdslöst som att använda navigator under färd!

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Mobiltelefon

Bilisten borde vara tvungen att vara med på samtliga rehabiliterings gånger som hon får gå på så han/hon ser vad denne ställt till med samt ett rejält skadestånd.

Toppen