Tommy & Elisabeth
HBK Medlem
Är lite sugen på ett abonnemang från Tre som kostar för 4G 149:-/mån för 5GB eller 3G för 119:-/mån. Alternativet är Telias för 99:-/mån för 20GB (har Telias fasta bredband, därav priset) med surf Abroad för 49:-/dag (0,1GB) för utlandssurf. Kostar det 49:-/dag för varje dag man öppnar plattan? eller det summeras ihop?
Är det någon som har något av dessa abonnemang och har använt de utomlands? Jag använder en router Huawei i bilen. Jag är trött på att skaffa kontantkort varje gång vi kommer till ett nytt land och kanske bara stannar i 7-10 dagar. Vi använder inte bredbandet så ofta annat än att kolla mailen och surfa lite på campingsidor etc.
Tilläggas bör att jag behöver ett mobilt bredband även hemma för att ta med på jobbresorna i veckorna.
Min stora fråga är, kommer det att kosta "skjortan" att använda ute i Europa??
Är det någon som har något av dessa abonnemang och har använt de utomlands? Jag använder en router Huawei i bilen. Jag är trött på att skaffa kontantkort varje gång vi kommer till ett nytt land och kanske bara stannar i 7-10 dagar. Vi använder inte bredbandet så ofta annat än att kolla mailen och surfa lite på campingsidor etc.
Tilläggas bör att jag behöver ett mobilt bredband även hemma för att ta med på jobbresorna i veckorna.
Min stora fråga är, kommer det att kosta "skjortan" att använda ute i Europa??