• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mobile.de

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Hallå
När man kollar på annonserna på nätet kan det på vissa stå
Gross 103.920 EUR
86.600 euro netto
Hur många pengar ska jag som privatperson slanta upp???
Häggen i Umeå

F

F.d. 55334

Guest
Sv: Mobile.de

Hej
beror på om bilen är ny eller begagnad enligt SKVs regler. Är den ny ska inte moms betalas i Tyskland utan i Sverige. Är den tillräckligt begagnad är det som Håkan säger tysk moms som gäller.
Med de belopp du angett kan det ju vara båda delarna. Därav min brasklapp. Mer går att läsa på www.skatteverket.se eller www.transportstyrelsen.se
Mvh
Agneta W :oops:

F

F.d. 24401

Guest
Sv: Mobile.de

Hej!

Vi köpte ny bil i Tyskland nu i sommar. Ordnade till det så att vi betalade in den svenska momsen i förskott (25%). Begärde ett påskrivet och stämplat papper från Sketteverket som vi tog med till Tyskland. Då betalade vi det lägre priset (utan moms) då vi bevisat att vi redan betalat moms i Sverige. Skatteverket hade färdiga mallar på tyska till detta och det gick jätte smidigt.

MVH

Anna

Toppen