• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mjukt underlag.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025
Tack alla ni(Bonzo och övriga) som ställde upp och knuffade när vi kört fast på Kroksjön.
Anders.B

Tortor

FD HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
1029
Medlemskap
2023
Sv: Mjukt underlag.

Anders
Du skall veta att du inte är ensam om att ha drabbats av detta fatala öde.
Även jag har fått erfara hur det känns när bilen plötsligt sjunker och man förstår att nu behöver man hjälp.
Det var i den lömska hålan vid sopcontainern som jag satte mig.

Men jag fick också erfara att mitt öde hade uppmärksammats av andra, som snabbt strömmade till och med männskliga krafter lyckades få upp mig på fast mark igen.

Tilläggas bör att det var för två år sedan när vi hade husvagn.

I alla fall har jag lärt mig att om man önskar köra fast igen, så skall det vara just i Kroksjön.
Där finns bevisligen vänliga och hjälpsamma medmänniskor!

Ha de alla vänner!
Tore

B

Boxer

Guest

Är det något som jag och säkert alla andra har lärt sej om husbilar så är det att terrängegenskaperna är minst sagt begränsade. Det räcker med en blöt och lite mjuk gräsmatta så sitter man där.

Senast redigerad av en moderator:

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Hej på er alla påskglada!
Saken är att vi körde in 22:30 Torsdag kväll och då kunde man inte se var det var sankt.Hade jag anat att det var så mjukt så hade jag ställt mig på andra sidan eftersom vi bara skulle övernatta.Det är dåligt att den som planerat marken inte satt ut någon skylt eller dylikt.
Anders.B

Toppen