• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mjukisdjur?

F

F.d. 924

Guest
På vår första träff så upptäckte vi att väldigt många hade mjukisdjur i framrutan:wub: kul grej eller något speciellt:):):)

Benny&Ingrid

H

hianders

Guest
Sv: Mjukisdjur?

Vi har fyra st mjukisdjur och en herr Tupp. Herr Tupp köpte vi till en påskträff och han är röd och tuff. Han fungerar som spejare och som dammvippa på datorskärmen. Riktig arbetare. Fungerar ibland också som penna!

Sen har vi Sibbe. Det var vår första som vi fick som mascot. Det är en Siberian Husky.
Nästa mjukis heter Sahlin. Han är en liten struts köpt hos Sahlins struts i Borlänge.
Nummer tre heter Puffe och är en lunnefågel inköpt i Grebbestad. Heter Puffin på engelska.
Sist men inte minst har vi Makke som är en älg inköpt i Fatmomakke.

Dessutom har vi ju tre riktiga levande mjukisar iform av hundar = Grabbarna Grus.

fru hianders/Inger

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Vi har en fjälluggla som heter Åke i framrutan. På vintern får han vara inomhus när vi inte använder husbilen.
Åke är köpt på Öland i naturbokandeln. Barnen föll för honom direkt, för han är ju lite ovanlig maskot.

Bak i husbilen följer också Husbilskalles kusiner Kurt, Knut och Nisse med. De sover tillsammans med barnen i alkoven.

/Ludde

20110519.041-2-Edit.jpg
Åke sitter alltid i framrutan och spanar...

20100106.001.jpg
Kurt, Knut och Nisse

20100210.006-Edit.jpg
Åke är ute och flyger lite i fjällskogen

20100218.012.jpg

Senast ändrad:
F

F.d. 52919

Guest

Vi har också mjukisdjur i styrhytten! En "kanin" för mig eftersom jag är född i kaninens år enligt kineserna. Styrman (hustru min) hon har en Apa!!!

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Vi har oxå ett mjukisdjur,men det är enbart för att chefen ville ha ett......min röst vägde inte tungt/Staffan

Helene och Ingemar

FD HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
1920
Medlemskap
2024

Vi har apan Affe alltid med oss. Fick den i 60-årspresent i Spanien av mitt barnbarn med kommentaren: farmor är det en sån som du alltid har önskat dig.

F

F.d. 1370

Guest

Vi har också fler mindre mjukisdjur. Fast vi änvänder dom som "skrammeldämpare" i främst porslinskåpen och som extra "stoppning" i hyllskåpen, så att saker och ting inte rasar ut efter körning på knaggliga vägar!

//Nils

F

F.d. 25206

Guest

Vi har 4 mjukisar i bilen. 2 katter 1 älg och 1 ren.

M

Matts Torebring

Guest

Jag är ett Lejon...

Jag skulle vilja haft en Tyrolergubbe, efter alla resor i Österrike, men var för snål att lägga ut 14€ på denna, vilket jag bittert ångrar.

Bilagor

• IMG_0562.JPG
    IMG_0562.JPG
    2,5 MB · Visningar: 2
F

F.d. 924

Guest

Härligt :yes:nu blir det nog minst ett hos oss:D:D dessutom har vi ju tre levande mysdjur i vagnen:dog::dog::dog:.
Till helgen blir det besök i barndomsstaden Borgholm.
Benny&Ingrid

Mita o Stig

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1105
Medlemskap
2025

Vi har en katt på sängen och en valp :spinny: i framrutan men Stig säger att det är ett lamm,han har nog rätt.

I helgen blir det en hemlig resa med Lofotengänget,undrar vart vi skall ,spännande

Siv o Hans

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
977
Medlemskap
2023

Vi har en Katt i framrutan som vår dotter köpte på Kiviks marknad för 20 år sedan ,

I dag får den vara med oss på våra resor

Det är så roligt att se när barn går framför bilen och pekar på katten och ler, säger något till föräldrarna ,

Trevlig Sommar .

Bilagor

• kamera kort 132.jpg
    kamera kort 132.jpg
    4,3 MB · Visningar: 4

Fam Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025

Vi kallar oss ju familjen Pettsson. Då måste vi ju ha en Findus.
Blev inköpt i somras på Astrid Lindgrens Näs.

Bilagor

• PA180006.JPG
    PA180006.JPG
    1,7 MB · Visningar: 1
F

F.d. 58556

Guest

Hej

Vi har tre nallar vi har fått på restauranten Harrys i Ullared.
Dom heter Harry, Harriet och Harald.
Såna får man om man äter och dricker mycket, och sedan ber snällt.

Dessutom tuppen Rolf, som håller ordning på dom andra tre.

MVH
Karianne

Toppen