• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mjuk rullning med mus?

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.864
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Hej på er :)
Som många säkert märkt när man rullar på hjulet på musen "hoppar" sidan uppåt / nedåt ...
Om man använder 2 fingrar på musplattan och drar uppåt / nedåt "flyter" det utan "hopp"

Någon som har en lösning på att få hjulet på musen att uppföra sig på samma vis som plattan gör?

Ha det bäst och sköt om varandra.

Mvh. Lasse
 
F

F.d. 4220

Guest
Jag har en Logitech mus mx anywhere 2.
Jag kan klicka på hjulet för att den skall släppa ”hacken” när man scrollar.
Då blir scrollningen sömlös och den är så välbalanserad att den scrollar själv ett bra tag om jag bara snurrar igång den.
Det är den bästa mus jag haft...
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Håller ned rullningsknappen och drar musen uppåt/nedåt. Biltema mus.
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Jag har skaffat sån här. Den är helt utan "hack" i rullningen ;) Det tar en liten stund att lära sig hantera det hela, men nu när jag är van skulle jag inte vilja byta ut den.
20200327_163102.jpg

Ha de gott!

//Jocke
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.864
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Jag har en Logitech mus mx anywhere 2.
Jag kan klicka på hjulet för att den skall släppa ”hacken” när man scrollar.
Då blir scrollningen sömlös och den är så välbalanserad att den scrollar själv ett bra tag om jag bara snurrar igång den.
Det är den bästa mus jag haft...
Jo den funktionen är bra att ha ibland men fortfarande så hoppar bilden...
 
F

F.d. 4220

Guest
Inte på de datorer där jag använder den (PC windows 10). Den rullar mjukt nedåt.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det finnes I settings et sted hvor en setter antall linjer scroll en skall ha i förbindelse med hjulet.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Jeg trodde det, men da trenger en en annen driver enn de som MS distribuerer. Driveren må gi scroll signal og ikke step signal. Synaptics bruker begge deler for sine trackpads, men de har ikke ekte hjul så det hjelper ikke stort. Sjekk om museleverandøren har egne signerte drivere som ikke ligger på windows update. Tviler på at WU inneholder scroll drivere.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Det år många år sedan jag gick över till soft scroll även i Windows. Ett tag i början fick jag göra en registrysättning, men inte de senaste tio åren. Det kanske är läge att köra igång Fönster och se hur det kommer sej att det "bara fungerar". Återkommer om jag hittar något av värde.

/Ingvar
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.864
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Det år många år sedan jag gick över till soft scroll även i Windows. Ett tag i början fick jag göra en registrysättning, men inte de senaste tio åren. Det kanske är läge att köra igång Fönster och se hur det kommer sej att det "bara fungerar". Återkommer om jag hittar något av värde.

/Ingvar
Tack gärna
 
F

Fd.16159

Guest
Vet inte om det är vad som avses men de här möjligheterna finns för smooth scroll
Ett är i Kontrollpanelen och det andra är i Inställningar

Urklipp02.jpgUrklipp03.jpg
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.864
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Vet inte om det är vad som avses men de här möjligheterna finns för smooth scroll
Ett är i Kontrollpanelen och det andra är i Inställningar

Visa bilaga 190852Visa bilaga 190853
Tack snälla men detta fungerar inte på rätt sätt. Jag tror jag hittat rätt... logitech har "SetPoint" som jag tror hanterar detta på rätt sätt. Vi får se om det fungerar.
 
Toppen