• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mitt "husdjur"

F

F.d. 29756

Guest
Sv: Mitt "husdjur"

Hans käresta har nog redan en liten kalv på gång i magen om höstens brunstperiod varit lyckad!
Möjligen är tjuren en aning öm i kroppen fortfarande. Han har nämligen fått kämpa hårda kamper med rivaler om kossans gunst. Därför är han vanligtvis ganska så godmodig så här på vintern.

Senast redigerad av en moderator:

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: Mitt "husdjur"

:twitcy:Vem blir inte öm i kroppen så här i dessa tider??? Ursäkta, utanför ämnet men det stormar här just nu.

Gratulerar er som har djuren så nära och vad vackra älgarna är. För 25 år sedan hade vi ett älgstråk över tomten, det kom 3 älgar varje dag genom vår tomt. Pampiga djur! Numera har vi bara rådjur på tomten som äter upp allt ätbart som ex: tulpaner. Vi har inte fått upp en enda tulpan på 20 år. Men det gör inget för dom är så vackra att titta på. När vi är ute med husbilen festar dom om i trädgården och tänker förmodligen- det dom inte ser har dom inte ont av!

När vi kommer hem ser vi ändå inga blommor eftersom gräset växer så fort. Lie före gräsklipparn krävs ofta när vi kommer hem. Men skit samma vi har det underbart i vår husbil, hus och tomt får vänta tills vi får återfall och styr hemåt.

Husbilshälsningar från Onsala
Kerstin, Sven-Åke och Bonzo :wub: :yes: :cool:

Toppen